Μια ολιστική προσέγγιση για μια βιώσιμη πρακτική

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο «Κάλλιπος»   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Επιχειρησιακή Αριστεία (EL)
Μια ολιστική προσέγγιση για μια βιώσιμη πρακτική (EL)
Total Quality Management and Business Excellence (EN)
A holistic approach for a sustainable practice (EN)

Κουλουριώτης, Δημήτριος (EL)
Μεταξάς, Ιωάννης (EL)
Koulouriotis, Dimitrios (EN)
Metaxas, Ioannis (EN)


2023-05-12T19:03:55Z


Δεν είναι δύσκολο να δώσει κανείς έναν ορισμό (περιγραφικό ως επί το πλείστον) για την Επιχειρησιακή Αριστεία (ΕΑ), καθώς αρκετοί ερευνητές προτείνουν διάφορους. Οι διαστάσεις, το περιεχόμενο και η ουσία της αριστείας, καταρχήν, δύσκολα εγκλωβίζονται σ’ έναν μονοσήμαντο (ή και πολυσήμαντο) ορισμό. Είναι τρόπος σκέψης και ένα φιλοσοφικό σύστημα και ως τέτοιο υφίσταται την εξελικτική διαδικασία που διαμορφώνει συνεχώς και δυναμικά το περιεχόμενο και τη μορφή του. Παρόλα αυτά, για την οικονομία της συζήτησης δίνεται ένας ορισμός της έννοιας: «άριστος είναι ο οργανισμός ο οποίος προσπαθεί να ικανοποιήσει όλους όσους εμπλέκονται στη λειτουργία του, πελάτες, προμηθευτές, προσωπικό, συνεργάτες, κοινωνία κλπ., μέσω αυτών που πετυχαίνει, με τον τρόπο με τον οποίο το πετυχαίνει και ανάλογα με το τι έχει ως σκοπό να πετύχει». Η νέα παγκοσμιοποιημένη οικονομία έχει δημιουργήσει μια διαφορετική πραγματικότητα στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Είναι γνωστό ότι η τεχνολογία από μόνη της δεν μπορεί πλέον να δώσει στις επιχειρήσεις αυτά που χρειάζονται για να αυξήσουν την απόδοσή τους. Οι άυλοι παράγοντες δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη παρόλο που παίζουν σπουδαίο ρόλο στην απόδοση και τη βιωσιμότητα. Η διοίκηση των ανθρώπινων πόρων μπορεί να γίνει η κινητήριος δύναμη για μια επιχείρηση. Έτσι, εάν προσπαθήσει να αλλάξει την κουλτούρα της και να επενδύσει στους ανθρώπους της με το να τους εκπαιδεύσει, να τους παρακινήσει και να τους εμπνεύσει, τότε βρίσκεται σε καλό σημείο στον δρόμο προς την αριστεία. Το παρόν σύγγραμμα εξετάζει την εξελικτική πορεία της EA, τις διαστάσεις της και τα διεθνή μοντέλα αξιολόγησης. Ακόμη, αναλύονται το κόστος της ποιότητας, τα εργαλεία μέτρησης της ποιότητας και τα συστήματα διαχείρισης της ποιότητας. Επίσης, μελετώνται οι σχέσεις της EA με την καινοτομία, την εταιρική κοινωνική ευθύνη και τη διαχείριση γνώσης. Τέλος, το σύγγραμμα κλείνει εξετάζοντας τον βαθμό στον οποίο η χρηματοοικονομική κρίση της περασμένης δεκαετίας επηρέασε την ποιότητα των επιχειρήσεων στην Ελλάδα. (EL)
It is not difficult to provide a (mainly descriptive) definition of Business Excellence, as several researchers have come up with different ones. The dimensions, content and essence of excellence, in principle, are difficult to be summarized in a single-meaning (or even multi-meaning) definition. It is a way of thinking and a philosophical system, and as such, undergoes an evolutionary process that continuously and dynamically shapes its content and form. Nevertheless, for the economy of the discussion, a definition of the concept is given: "Excellent is the organization that tries to satisfy all those involved in its operations, customers, suppliers, people, partners, society, etc., through what it achieves, the way it achieves it and based on what it aims to achieve". The new globalized economy has created a different reality in the corporate landscape. Technology itself can no longer give them what they need to increase their performance. Intangible factors are not taken seriously even though they play an important role in performance and sustainability. Human resource management can become the driving force for an organization. Hence, if it tries to change its culture and invest in its people by training, motivating and inspiring them, then it is on a good track on its way to excellence. This book examines the evolution of Business Excellence, its dimensions and international assessment frameworks. In addition, the cost of quality, quality measurement tools and quality management systems are examined. Moreover, the relationship of BE with innovation, corporate social responsibility and knowledge management is analyzed. Finally, the book closes by examining the extent to which the financial crisis of the last decade has affected the quality of businesses in Greece. (EN)

III. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ::ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ KAI ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ::ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ KAI MHXANIKH::ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (EL)
III. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ::ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ KAI ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ::ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ KAI MHXANIKH::ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ/ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (EL)
V. ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ::ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ, ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (EL)
VI. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ::ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ::ΛΟΓΙΚΕΣ::ΜΗ ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ::ΑΣΑΦΗΣ ΛΟΓΙΚΗ (EL)
V. ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ::ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ::ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ::ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (EL)
II. ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΕΩΠΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ::ΧΗΜΕΙΑ/ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ::ΧΗΜΕΙΑ ΜΑΚΡΟΜΟΡΙΩΝ::ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ::ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (EL)
III. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ::ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ KAI ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ::ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ KAI MHXANIKH::ΣΥΣΤΗΜΑTΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (EL)
III. ENGINEERING AND TECHNOLOGY::TECHNOLOGICAL SCIENCES AND ENGINEERING::INDUSTRIAL TECHNOLOGY AND ENGINEERING::MANUFACTURING SYSTEMS (EN)
V. LAW AND SOCIAL SCIENCES::ECONOMIC SCIENCES::MICROECONOMICS::PRODUCTION AND ORGANIZATIONS (EN)
II. NATURAL SCIENCES AND AGRICULTURAL SCIENCES::CHEMISTRY::MACROMOLECULAR CHEMISTRY::INDUSTRIAL CHEMISTRY::QUALITY CONTROL AND ASSURANCE (EN)
V. LAW AND SOCIAL SCIENCES::ECONOMIC SCIENCES::BUSINESS ADMINISTRATION AND BUSINESS ECONOMICS; MARKETING; ACCOUNTING::BUSINESS ADMINISTRATION (EN)
VI. HUMANITIES AND ARTS::LOGIC AND PHILOSOPHY OF LOGIC::LOGICS::NONCLASSICAL LOGICS::FUZZY LOGIC (EN)
III. ENGINEERING AND TECHNOLOGY::TECHNOLOGICAL SCIENCES AND ENGINEERING::INDUSTRIAL TECHNOLOGY AND ENGINEERING::PRODUCTION PLANNING AND CONTROL (EN)
III. ENGINEERING AND TECHNOLOGY::TECHNOLOGICAL SCIENCES AND ENGINEERING::INDUSTRIAL TECHNOLOGY AND ENGINEERING::QUALITY CONTROL (EN)

Βραβεία Επιχειρηματικής Αριστείας (EL)
Οι φιλόσοφοι της ποιότητας (EL)
Αξιολόγηση ποιότητας (EL)
Επιχειρησιακή Αριστεία (EL)
Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (EL)
Το κόστος της ποιότητας (EL)
Συστήματα ασαφούς λογικής (EL)
Ποιότητα (EL)
Πρότυπα Επιχειρηματικής Αριστείας (EL)
Χρηματοοικονομική κρίση (EL)
Αξιολόγηση επιχειρήσεων (EL)
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (EL)
Διαχείριση γνώσης (EL)
Ισορροπημένη κάρτα επιδόσεων (σκοροκάρτα) (EL)
Ικανοποίηση των πελατών (EL)
Διαγράμματα ροής (EL)
Client satisfaction (EN)
Business Excellence Assessment (EN)
Knowledge management (EN)
The cost of quality (EN)
Quality Gurus (EN)
Financial crisis (EN)
Total Quality Management (EN)
Business Excellence Frameworks (EN)
Fuzzy Logic Systems (EN)
Business assessment (EN)
Quality (EN)
Business Excellence (EN)
Corporate Social Responsibility (EN)
Quality assessment (EN)
Data flow charts (EN)
Balanced Scorecard (EN)



Το κόστος της ποιότητας The cost of quality
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Εργαλεία μέτρησης της ποιότητας Tools for measuring quality
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Διαχείριση γνώσης Knowledge management
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Διεθνή πρότυπα Επιχειρησιακής Αριστείας International Business Excellence frameworks
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Συστήματα διαχείρισης ποιότητας Quality management systems
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη Corporate Social Responsibility
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Καινοτομία και Επιχειρησιακή Αριστεία Innovation and Business Excellence
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Μέτρηση της ικανοποίησης των πελατών Measuring client satisfaction
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»

Οι γενικοί άξονες της Επιχειρησιακής Αριστείας The general dimensions of Business Excellence
Δημιουργός: Κουλουριώτης, Δημήτριος, Koulouriotis, Dimitrios, Μεταξάς, Ιωάννης, Metaxas, Ioannis
Τύπος τεκμηρίου: Κεφάλαιο
Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμη πληροφόρησης
Χρονολογία : 2023
Φορέας: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκων Βιβλιοθηκών
Συλλογή: Αποθετήριο «Κάλλιπος»





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.