Η πορεία προς την αφαίρεση : απο τον κατασκευαστικό χώρο του cezanne στους αυτοσχεδιασμούς του kandinsky

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου   

Αποθετήριο :
Κτίσις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η πορεία προς την αφαίρεση : απο τον κατασκευαστικό χώρο του cezanne στους αυτοσχεδιασμούς του kandinsky

Θεοφιλίδης, Μάριος

Δανός, Αντώνης
Λουϊζίδη, Νίκη

masterThesis

2017-03-16T07:51:57Z
2016


Η συστηματική αφαίρεση της μορφής, δηλαδή η διάσπαση της μέσω του χρώματος και η παράλληλη αποστασιοποίηση από την αυστηρότητα του σχεδίου, αποτελεί ουσιαστική παράμετρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας των ιμπρεσιονιστών. Στο έργο του Eugene Delacroix παρατηρούμε τα πρώτα δείγματα αφαίρεσης και διάσπασης της μορφής, στοιχείο που αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης για τους μεταγενέστερους καλλιτέχνες. Η Αποθέωση του Delacroix του Paul Cezanne αποτελεί το έναυσμα για την ανάλυση που θα ακολουθήσει στην παρούσα διατριβή, η οποία θα εστιάσει κυρίως στο έργο του Cezanne, με παράλληλες αναφορές στο έργο του Claude Monet. Ο Wassily Kandinsky, επηρεαζόμενος από έργα του Monet, μελέτησε τον Cezanne, βασίστηκε στο χρώμα αποδίδοντας του αλληγορική σημασία μέσα από τα θεωρητικά του κείμενα, εξελίσσοντας την αφηρημένη απεικόνιση της μορφής.
Completed
The progressive dissolution of the form, based on colour and given the parallel deviation from the rigidity of the line, constitutes a significant parameter of the impressionists' work. In Eugene Delacroix's work the early stages of the dissolution of the form may be traced, becoming a guiding reference for the artists that followed. The Apotheosis of Delacroix by Paul Cezanne serves as the starting point for the present thesis, focusing mainly on Cezanne's work, with parallel references to Claude Monet's work. Influenced by Monet's work, Wassily Kandinsky studied Cezanne, attributed to colour a significant role in his artistic work as well as an allegorical meaning through his theoretical work, with the dissolution of the form evolving to abstraction.


Διάσπαση
Παράλληλη αποστασιοποίηση
Ιμπρεσιονιστές

Αγγλική γλώσσα

Τμήμα Καλών Τεχνών, Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty of Fine and Applied Arts

Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
open




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.