Διερευνώντας την επίδραση των βίντεο 360ο στην εμβύθιση, στο γνωστικό φορτίο και στα μαθησιακά κέρδη των χρηστών

This item is provided by the institution :
Cyprus University of Technology   

Repository :
Ktisis   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερευνώντας την επίδραση των βίντεο 360ο στην εμβύθιση, στο γνωστικό φορτίο και στα μαθησιακά κέρδη των χρηστών

Σπαρσή, Μαρία

Georgiou, Yiannis

bachelorThesis

2024-07-18T06:05:54Z
2024-05


Completed
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποσκοπεί στην κατανόηση της επίδρασης των βίντεο 360 μοιρών στην εκπαίδευση, με έμφαση στη διερεύνηση της επίδρασης των διαφορετικών διεπαφών στην εμβύθιση, στο γνωστικό φορτίο και στη μάθηση. Ο στόχος της εργασίας είναι να εξετάσει πώς οι διαφορετικές διεπαφές, όπως η επίπεδη οθόνη υπολογιστή και τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, επηρεάζουν την εκπαιδευτική εμπειρία των χρηστ(ρι)ών. Στη πειραματική έρευνα συμμετείχαν 179 φοιτητές/τριες του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, ηλικίας 18-27 ετών. Το δείγμα χωρίστηκε σε δύο ομάδες ως εξής: 101 φοιτητές/ήτριες (56.4%) παρακολούθησαν το βίντεο 360ο με θέμα το ηλιακό μας σύστημα σε οθόνη υπολογιστή (desktop), ενώ οι 78 φοιτητές/τριες (43.6%) παρακολούθησαν το βίντεο 360ο σε γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR headset). Η διαδικασία συνοδεύτηκε από τη συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίων, τα οποία αξιολόγησαν τα μαθησιακά κέρδη, την εμβύθιση και το γνωστικό φορτίο των συμμετεχόντων/ουσών. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις στατιστικές αναλύσεις, έδειξαν ότι η συνθήκη γυαλιών εικονικής πραγματικότητας παρουσιάζει ένα προβάδισμα σε σχέση με την συνθήκη οθόνη υπολογιστή. Πιο συγκεκριμένα, στα μαθησιακά κέρδη και στο γνωστικό φορτίο δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων. Ωστόσο παρατηρήθηκε διαφορά στην εμβύθιση, με τους/τις φοιτητές/ήτριες που παρακολούθησαν το βίντεο με γυαλιά εικονικής πραγματικότητας να βιώνουν αυξημένα επίπεδα παρουσίας και ροής.
This thesis seeks to understand the impact of 360-degree videos in education, by investigating the effect of different interfaces on immersion, cognitive load, and learning. The aim of the thesis is to investigate how different interfaces, such as flat screen computers and virtual reality glasses, may affect the educational experience of the users. A total of 179 students of the Cyprus University of Technology, aged 18-27 years old, participated in this quasi-experimental research. The sample was allocated in two groups as follows: 101 students (56.4%) watched the 360-degree video about our solar system on a computer screen (desktop), while 78 students (43.6%) watched the 360-degree video on virtual reality glasses (VR headset). The process was accompanied by data collection through questionnaires, which assessed the learning gains, immersion and cognitive load of the participants. The results obtained from the statistical analyses showed that the virtual reality glasses condition showed an advantage over the computer screen condition. More specifically, the two groups presented no statistically significant differences in terms of their learning gains and cognitive load. However, a difference in immersion was observed, with students who watched the video with the virtual reality glasses experiencing increased levels of presence and flow in comparison to their counterparts, who watched the video on the computer screen.


Learning
Βίντεο 360 μοιρών
Εμβύθιση
360-degree video
Virtual reality
Εικονική πραγματικότητα
Μάθηση
Cognitive load
Immersion
Γνωστικό φορτίο
Interface
Διεπαφή

Greek

Department of Communication and Internet Studies
Faculty of Communication and Media Studies

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
open




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)