Η σημειωτική της εικόνας και το παραμύθι: η νεραΐδα νονά στην σταχτοπούτα και την ωραία κοιμωμένη

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου   

Αποθετήριο :
Κτίσις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η σημειωτική της εικόνας και το παραμύθι: η νεραΐδα νονά στην σταχτοπούτα και την ωραία κοιμωμένη

Κουή, Ανδριανή

Παπαδήμα, Ασπασία

bachelorThesis

2014
2016-01-26T06:10:52Z


Η παρούσα μελέτη, στα πλαίσια της θεματικής της λαογραφίας και της τέχνης της παιδικής εικονογράφησης, ερευνά τον τρόπο απεικόνισης της φιγούρας της νεράιδας νονάς στα παραμύθια Σταχτοπούτα και Ωραία Κοιμωμένη του C. Perrault. Με την μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου και της σημειωτικής πρακτικής, τα συνολικά 113 εικονογραφικά δείγματα, αναλύονται ως προς τα βασικά τους σημεία. Τα ποσοστά στα οποία καταλήγει η ποσοτική ανάλυση, ερμηνεύονται μέσω της σημειωτικής της εικόνας, εκπληρώνοντας τον στόχο της έρευνας. Να καταγραφούν δηλαδή, τα συνδηλωτικά μηνύματα που φέρουν οι συγκεκριμένες απεικονίσεις της νεράιδας- νονάς, σε δεύτερο επίπεδο ανάλυσης. Στα προς ανάλυση δεδομένα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το χρώμα, το ένδυμα και η στάση του σώματος. Της εικονογραφικής αποκωδικοποίησης προηγείται η ιστορική αναδρομή σε βασικές έννοιες της έρευνας, όπως το παραμύθι, η εικονογράφηση και η νεράιδα νονά.
Completed


Απεικονίσεις
Νεράιδα
Παιδική εικονογράφηση
Σημειωτική εικόνας
Παραμύθι

Ελληνική γλώσσα

Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty of Fine and Applied Arts

open
Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.