Ο θεσμός της πρακτικής άσκησης αναφέρεται σε ένα σύστημα το οποίο ως σκοπό έχει την εκπαίδευση αρχάριων και ανειδίκευτων συμμετεχόντων σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον. Η έρευνα αυτή αφού πρωταρχικά εξετάζει το ιστορικό υπόβαθρο του θεσμού και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο θεσμός σε άλλες χώρες, περιγράφει την εμπειρία και το πώς βιώνεται αυτή από τους φοιτητές σχεδιαστικής στην Κύπρο. Στις δώδεκα (12) συνεντεύξεις ανοικτού τύπου που έγιναν σε φοιτητές που αποπεράτωσαν την πρακτική εργασία τους, γίνεται μια φαινομενολογική ανάλυση η οποία ως σκοπό έχει να περιγραφεί, να κατανοηθεί και να ερμηνευτεί η εμπειρία τους. Μέσα από τις θεματικές συστάδες που δημιουργούνται (θετικές δηλώσεις, αρνητικές δηλώσεις, προβλήματα, προτάσεις για βελτιστοποίηση) αναδύονται έννοιες οι οποίες αντιπροσωπεύουν τα προσωπικά εμπειρικά βιώματα των συμμετεχόντων. Η έρευνα αυτή κατορθώνει να εντοπίσει τις αρνητικές και θετικές διαστάσεις της εμπειρίας της πρακτικής άσκησης και ως εκ τούτου συνεισφέρει προς κάποιο προβληματισμό σχετικό με τον θεσμό. Εξέχουσας σημασίας όμως είναι και οι προτάσεις που υποδεικνύονται από τους συμμετέχοντες, οι οποίες μπορούν βοηθήσουν στην μέγιστη βελτιστοποίηση του θεσμού.
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Humanities and the Arts ▶ Arts (arts, history of arts, performing arts, music) Visual arts
(EN)
Πρακτική άσκηση
Φοιτητής σχεδιαστικής
Greek
Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου