Στην παρούσα πτυχιακή διατριβή, εξετάζεται και καταγράφεται η παρουσία ομοερωτισμού στις τέχνες του Δυτικού κόσμου, από το Μοντερνισμό στο Μεταμοντερνισμό. Ως ειδική περίπτωση, εξετάζεται το συγκεκριμένο θέμα στην τέχνη της Κύπρου στον εικοστό αιώνα.
Η διατριβή αυτή έγινε με τη μέθοδο της ιστορικής έρευνας και τα βήματα που ακολουθήθηκαν ήταν τα εξής: ο ορισμός της μελέτης, ο εντοπισμός των διαφόρων πηγών και η αξιολόγηση των ιστορικών πηγών. Τέλος, γίνεται παρουσίαση των συμπερασμάτων της μελέτης σε ένα ενιαίο κείμενο.
Η ανάλυση επικεντρώνεται στη σεξουαλικότητα του ανθρώπου και το πώς αυτή επηρεάζει τον δημιουργό αλλά και τον θεατή. Αναλύθηκαν καλλιτεχνικά έργα από το 18o αιώνα μέχρι το Μοντερνισμό, και ακολούθως από το Μοντερνισμό στον Μεταμοντερνισμό. Τέλος, εξετάζεται η παρουσία ομοερωτικών στοιχείων στην κυπριακή τέχνη, με έμφαση στο έργο του Ανδρέα Καραγιάν.
Η μοναδικότητα της διατριβής βρίσκεται στο ότι παρουσιάζεται σε ένα ενιαίο κείμενο ο ομοερωτισμός στη Δυτική και κυπριακή τέχνη. Τα αποτελέσματα της μελέτης, έδειξαν ότι το ομοερωτικό στοιχείο και θεματολογία έχουν εξέχουσα θέση στον εικαστικό κόσμο της Δύσης, για τις εξεταζόμενες περιόδους. Αυτό όμως δεν ισχύει για την περίπτωση της καλλιτεχνικής παραγωγής στην Κύπρο, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Humanities and the Arts ▶ Arts (arts, history of arts, performing arts, music) Visual arts
(EN)
Σεξουαλικότητα
Ανδρέας Καραγιάν
Ομοερωτισμός
Κυπριακή τέχνη
Μοντερνισμός
Μεταμοντερνισμός
Greek
Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου