Η παρουσία του σκύλου στη δυτική τέχνη, από την Αναγέννηση στις μέρες μας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Cyprus University of Technology   

Αποθετήριο :
Ktisis   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η παρουσία του σκύλου στη δυτική τέχνη, από την Αναγέννηση στις μέρες μας

Ποντίκη, Ελένη

Δανός, Αντώνης

bachelorThesis

2016-01-26T11:21:57Z
2014


Η παρούσα έρευνα εξετάζει την απεικόνιση του σκύλου στην ιστορία της Δυτικής τέχνης, με έμφαση στην περίοδο από την Αναγέννηση ως τις μέρες μας. Εισαγωγικά, αναλύει τη γενικότερη παρουσία των συμβόλων στην τέχνη, και ιδιαίτερα στην απεικόνιση των ζώων ως σύμβολα. Το βασικό μέρος της έρευνας επικεντρώνεται στον σκύλο: με ιστορική ανασκόπηση εξετάζεται η απαρχή και οι λόγοι της απεικόνισής του, καθώς επίσης και η εξέλιξη στην παρουσία της φιγούρας του στη ζωγραφική των υπό εξέταση αιώνων. Μέσα από την ανάλυση τριάντα-τεσσάρων έργων ζωγραφικής, από την εποχή της Αναγέννησης και μετά, καταγράφεται πώς η μορφή αυτή εμφανίστηκε, εξελίχθηκε, και πού παρουσιάστηκε συστηματικά στη Δυτική τέχνη. Στην ανάλυση διερευνούνται οι ιστορικοί, κοινωνικοί, και καλλιτεχνικοί λόγοι για την απεικόνισή του, καθώς και οι διάφοροι συμβολισμοί που εμπεριέχονται σε αυτήν. Εξετάζεται επίσης το ‘κοινό’ αυτών των έργων, δηλαδή, οι παραγγελιοδότες και οι φιλότεχνοι θεατές. Η πρωτοτυπία της παρούσας έρευνας, έγκειται στο γεγονός ότι συνοψίζει τις προϋπάρχουσες έρευνες, εμπερικλείοντας, επιπρόσθετα, ιστορική αναδρομή και ανάλυση αριθμού έργων, συγκεντρώνοντας έτσι τις διάφορες υφιστάμενες αναλύσεις σε ένα ενιαίο σύνολο – κάτι που δεν συναντάται σε προγενέστερες έρευνες.
Completed


Σύμβολο
Σκύλος
Έργο ζωγραφικής
Ζωγραφική
Αναγέννηση
Δυτική τέχνη

Ελληνική γλώσσα

Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Επικοινωνίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty of Fine and Applied Arts

open
Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.