Η διδασκαλία της Ελένης του Ευρυπίδη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Παράδοση και Νεωτερικότητα

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου   

Αποθετήριο :
Ψηφιακό Αποθετήριο Κυψέλη   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η διδασκαλία της Ελένης του Ευρυπίδη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Παράδοση και Νεωτερικότητα

Γκρίτση, Ελισάβετ

Gkritsi, Elisavet
Ζέκας, Χριστόδουλος

Μεταπτυχιακή Διατριβή

2014-06
2014-08-25T09:59:15Z
2014-08-25


Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή μελετά και αξιολογέιτο σχολικό εγχειρίδιο της Ελένης του Ευευπίδη, το οποίο χρησιμοποιείται στη Γ' τάξη του Γυμνασίου για την εισαγωγή των μαθητών στη μελέτη του αρχαίου ελληνικού δράματος. Στο πρώτο μέρος, αναδικ΄νύω τα βασικά θέματα της Ελένης του Ευριπίδη, όπως είναι η αντίθεση ανάμεσα στα φαινόμενα και την πραγματικότητα, ο πόλεμος ως μεγαθέμα του έργου, οι υπαινιγμοί του κειμένου σε σχέση με τη σύγχρονη ιστορικο-κοινωνική πραγματικότητα και τα διαφιλονικούμενα ζητήματα ειδολογικής του κατάταξης παράλληλα με το ήθος των πρωταγωνιστικών χαρακ΄τήρων του έργου. Στις επόμενες ενότητες διερευνώ θέματα διδακτικής μεθοδολογίας του σχετικού εγχειριδίου και επιχειρώ την αποτίμηση του σχολικού βιβλίου με γνώμονα τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης των διδακτικών εγχειριδίων. Διαπιστώνονται αρκετά πλεονεκτήματα και κανοτομίες στα μέσα παρουσίασης που υιοθετεί όπως επίσης και ορισμένες ελλείψεις, για τις οποίες παραθέτω τρόπους βελτίωσης. Στην τελευταία ενότητα της μεταπτυχιακής διατριβής αξιολογώ την νεοελληνική μετάφραση που χρησιμοποιείται στο παρόν σχολικό βιβλίο καθως και την καταλληλότητα της για τη διδασκαλία της Ελένης του Ευρυπίδη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
This postgraduate thesis examines and evaluates the school-book of Euripides’ Helen, which is used in the third grade of Modern Greek junior high-school (gymnásio) for the initiation of pupils into the study of ancient Greek theatre. In the first part, I highlight the main issues of Euripides’ Helen, such as the antithesis between reality and what appears to be, war as a mega-theme of the play, the allusions of the text to the contemporary socio-historical milieu, and the much-debated question of its genre alongside the ethos of the main characters. In the following sections, I explore matters of teaching methodology of the related textbook, and attempt their evaluation according to standard evaluation criteria for teaching manuals. It appears that there are many advantages and innovations in the presentation of the material as well as some shortcomings; for the latter I suggest ways by which weaknesses can be improved. The last section of my thesis is devoted to the assessment of the Modern Greek translation used in the present school-book and the suitability of this version for the teaching of Euripides’ Helen in secondary education.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.


Ευριπίδης -- Ελένη -- Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Euripides -- Helen -- Secondary education


info:eu-repo/semantics/closedAccess




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.