Η νοητική οικοδόμηση του φαινομένου της θερμικής διαστολής και συστολής των στερεών στη σκέψη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Μια εμπειρική έρευνα

This item is provided by the institution :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Repository :
Νημερτής   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η νοητική οικοδόμηση του φαινομένου της θερμικής διαστολής και συστολής των στερεών στη σκέψη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Μια εμπειρική έρευνα (EL)

Αντωνίου, Ειρήνη
Νάστη, Ελένη
Ραβάνης, Κωνσταντίνος

Κόκκοτας, Παναγιώτης
Ravanis, Konstantinos
Antoniou, Irini
Nasti, Eleni

Book Chapter/Part of Publication (EL)

2017-12-11T11:15:29Z
2000 (EL)


Το κείμενο αυτό παρουσιάζει τα αποτελέσματα εμπειρικής έρευνας με αντικείμενο τη συγκρότηση στη σκέψη παιδιών προσχολικής ηλικίας μιας νοητικής παράστασης συμβατής με το επιστημονικό μοντέλο. (EL)
This paper presents the results of empirical research on the construction of a representation of the phenomenon of thermal expansion and contraction of metals in preschool children’s thinking, which is compatible with the model used in science education. (EL)


Preschool education (EL)
Thermal expansion (EL)
Θερμική συστολή (EL)
Προσχολική εκπαίδευση (EL)
Thermal contraction (EL)
Θερμική διαστολή (EL)

Τυπωθήτω (EL)





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)