Η διερεύνηση της ορθότητας της χρήσης του προσωποποιητικού συμπερασμού ως μηχανισμού σκέψης στην προσχολική ηλικία

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Patras   

Αποθετήριο :
Nemertes   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η διερεύνηση της ορθότητας της χρήσης του προσωποποιητικού συμπερασμού ως μηχανισμού σκέψης στην προσχολική ηλικία (EL)

Σπαή, Αλεξάνδρα

Spai, Alexandra
Γασπαράτου, Ζαφειρένια
Ζόγκζα, Βασιλική
Εργαζάκη, Μαρίντα


2018-02-15T12:21:26Z
2017-10


The present research is a case study, which is included in the qualitative research example and studies the "personalization inference" at the preschool age. "Personalization inference" that focuses on the biological phenomena is a thinking mechanism on which preschool children are based when they have limited knowledge about the attributes and behaviors of a specific living organism. To test whether this living organism has not a particular attribute or behavior, they make an analogy with the human so as to reach a conclusion. The purpose of the research is to investigate whether the "personalization inference" as a thinking mechanism leads the preschoolers to conclude right or wrong results of an entity. Is it used in a controlled environment and leads to reasonable conclusions or is it used in an uncontrolled environment and have unreasonable conclusions? The survey includes 121 preschool, middle socio- economic children, who attend public kindergartens in region of Patras and Amaliada. Out of them, the 62 children were boys and the 59 were girls. In order to look into the children’s thoughts for the considered subject, there were carried out individual semi-structed interviews, which take place in a quiet area of the kindergarten and have an average duration of 15 minutes. The protocol of the interview consisted of three conceptual projects, which were present the human and two others entities (grasshopper or tulip) in three different conditions. In total, the questions answered by each child were twelve, out of which six were always about the human and the other six were about either the locust or the tulip. Half of the children answer questions about the human and the grasshopper and the rest respond to questions about the human and the tulip. For evaluating the data, the "NVivo" quality analysis software was used. According to the results of the data, the "personalization inference" is used by the children and seems that it leads them to absurd conclusions, especially for the locust that is visually closer to the human than the tulip. (EL)
Η παρούσα έρευνα είναι μία μελέτη περίπτωσης, εντάσσεται στο ποιοτικό ερευνητικό παράδειγμα και μελετά τον προσωποποιητικό συμπερασμό στην προσχολική ηλικία. Ο προσωποποιητικός συμπερασμός, που εστιάζει στα βιολογικά φαινόμενα, είναι ένας μηχανισμός σκέψης στον οποίο βασίζονται τα μικρά παιδιά όταν έχουν περιορισμένη γνώση για τις ιδιότητες και τις συμπεριφορές ενός συγκεκριμένου ζωντανού οργανισμού. Για να ελέγξουν αν αυτός ο ζωντανός οργανισμός έχει όχι μία συγκεκριμένη ιδιότητα ή συμπεριφορά κάνουν μία αναλογία με τον άνθρωπο για να καταλήξουν σε συμπέρασμα. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνήσει το αν ο προσωποποιητικός συμπερασμός ως μηχανισμός σκέψης οδηγεί τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να καταλήξουν σε σωστά ή σε λανθασμένα συμπεράσματα για μία οντότητα. Χρησιμοποιείται ελεγμένα και οδηγεί σε λογικά συμπεράσματα ή ανεξέλεγκτα και σε παράλογα συμπεράσματα; Στην έρευνα συμμετείχαν 121 παιδιά προσχολικής ηλικίας, μεσαίας κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, που φοιτούσαν σε δημόσια νηπιαγωγεία της Πάτρας και της Αμαλιάδας. Τα 62 παιδιά ήταν αγόρια και τα 59 κορίτσια. Για να διερευνηθούν οι συλλογισμοί των παιδιών για το εξεταζόμενο θέμα χρησιμοποιήθηκαν ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις που υλοποιήθηκαν σε ένα ήσυχο μέρος του νηπιαγωγείο και είχαν μέση διάρκεια 15 λεπτών. Το πρωτόκολλο της συνέντευξης αποτελούταν από τρία νοητικά έργα που παρουσίαζαν τον άνθρωπο και μία από τις 2 οντότητες(ακρίδα ή τουλίπα) σε τρεις διαφορετικές συνθήκες. Οι ερωτήσεις που απαντούσε το κάθε παιδί συνολικά ήταν 12, εκ των οποίων οι 6 ήταν για τον άνθρωπο πάντα και οι άλλες 6 για την ακρίδα ή την τουλίπα. Τα μισά παιδιά απάντησαν στις ερωτήσεις για τον άνθρωπο και την ακρίδα και τα υπόλοιπα στις ερωτήσεις για τον άνθρωπο και την τουλίπα. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό ποιοτικής ανάλυσης «NVivo». Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δεδομένων ο προσωποποιητικός συμπερασμός χρησιμοποιείται από τα παιδιά και φαίνεται να τα οδηγεί σε παράλογα συμπεράσματα και ειδικά για την οντότητα της ακρίδας που εμφανισιακά είναι πιο κοντά στον άνθρωπο από ότι η τουλίπα. (EL)


Preschool age (EL)
Πρώιμη βιολογική γνώση (EL)
Early year biology education (EL)
Προσχολική ηλικία (EL)
Προσωποποιητικός συλλογισμός (EL)
155.413 4 (EL)
Personifying reasoning (EL)


6 (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.