Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην αγωγή του μαθητή

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην αγωγή του μαθητή (EL)

Κουμπούρα, Μαρία

Koumpoura, Maria
Ματθόπουλος, Δημήτριος
Τσιάμης, Γεώργιος
Βλαστός, Δημήτριος


2017-02-01
2018-03-02T12:07:13Z


In the present assignment there was an attempt to explore the knowledge and attitudes of secondary school students, of the city of Patras and the area of Demenika (-a suburban area near Patras), on the environment and environmental issues. To outline their attitudes and perceptions a questionnaire of 31 questions was prepared and distributed to 348 students of middle and high schools located in the regions mentioned above. Our intention was to shed light on students' knowledge and perceptions on the environment and environmental issues, with regard to their age and sex. Processing the data we observed alterations on the degree of perceiving and understanding environmental issues, attitudes and their awareness in relation to their age. In the second part of this study, we compared the views of the 2015-2016 school year students’ following the same level of study between the secondary schools of Patras and the Demenika. suburban area. The students' response to the questionnaire revealed low correlation between their place of residence and the degree of their environmentally friendly attitudes. Finally, processing the collected data we revealed the role of environmental education in students' education and its importance in creating active citizens with environmentally friendly attitudes. (EL)
Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκαν οι γνώσεις και οι στάσεις των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της πόλης των Πατρών και της περιοχής των Δεμενίκων (ημιαστική περιοχή κοντά στην Πάτρα) σχετικά με το περιβάλλον και τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Για την σκιαγράφηση των στάσεων και αντιλήψεων του μαθητικού δυναμικού συντάχθηκε ερωτηματολόγιο 31 ερωτήσεων το οποίο μοιράστηκε σε 348 μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων που βρίσκονται στις περιοχές που αναφέρθηκαν παραπάνω. Συγκεκριμένα, επιχειρήθηκε να δοθεί απάντηση στο κατά πόσο οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των μαθητών διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία τους και το φύλο τους. Η επεξεργασία των δεδομένων κατέδειξε μεταβολή του βαθμού αντίληψης, κατανόησης των περιβαλλοντικών ζητημάτων, στάσεων και ευαισθητοποίησής τους απέναντι στα ζητήματα αυτά με την αύξηση του ηλικιακού επιπέδου των μαθητών. Στο δεύτερο μέρος της έρευνας έγινε σύγκριση των απόψεων των μαθητών ίδιας ηλικίας, που κατά το σχολικό έτος 2015-2016 φοιτούσαν σε Γυμνάσια και Λύκεια της Πάτρας με αυτές των μαθητών, που κατά το ίδιο σχολικό έτος, φοιτούσαν στο Γυμνάσιο και Λύκειο της ημι-αστικής περιοχής Δεμενίκων. Οι απαντήσεις των μαθητών έδειξαν μικρή συσχέτιση του τόπου διαμονής τους με το βαθμό διαμόρφωσης φιλοπεριβαλλλοντικών στάσεων. Τέλος, μέσω της συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων διαφάνηκε και ο ρόλος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην αγωγή των μαθητών και στη δημιουργία πολιτών με ενεργές φιλοπεριβαλλοντικές στάσεις. (EL)


Middle and high school (EL)
Περιβαλλοντική εκπαίδευση (EL)
Environmental awareness (EL)
Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση (EL)
Environmental education (EL)
Γυμνάσιο και λύκειο (EL)
577.019 (EL)


12 (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.