Η αξιοποίηση των τεχνικών της «Φιλοσοφίας με παιδιά» στη διδασκαλία της βιολογίας : μία μελέτη περίπτωσης με αντικείμενο τη διάκριση «ζωντανού - μη ζωντανού»
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
The use of the techniques of "Philosophy for children" in the teaching of biology : a case study on the distinction of "living - non living"
(EL)
Η αξιοποίηση των τεχνικών της «Φιλοσοφίας με παιδιά» στη διδασκαλία της βιολογίας : μία μελέτη περίπτωσης με αντικείμενο τη διάκριση «ζωντανού - μη ζωντανού»
(EL)
Η παρούσα έρευνα είχε ως βασικό στόχο να διερευνήσει τις ιδέες παιδιών νηπιακής ηλικίας για την έννοια ζωντανού - μη ζωντανού, πριν και μετά μια διδακτική παρέμβαση, βασισμένη στο πρόγραμμα Φιλοσοφίας Με Παιδιά (ΦΜΠ). Οργανώσαμε μια διδακτική παρέμβαση βασισμένη στο πρόγραμμα ΦΜΠ και με ανοικτές φιλοσοφικές συζητήσεις προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε τη κατανόηση της διάκρισης ζωντανού - μη ζωντανού σε παιδιά νηπιακής ηλικίας. Οι συμμετέχοντες μας ήταν 15 παιδιά ηλικίας 5-5,5 χρόνων από δημόσιο νηπιαγωγείο της Πάτρας. Για τη διερεύνηση των συλλογισμών των παιδιών πραγματοποιήθηκαν ατομικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις, διάρκειας 15-20΄ πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση. Οι συνεντεύξεις μαγνητοφωνήθηκαν και απομαγνητοφωνήθηκαν και οι απαντήσεις των παιδιών αναλύθηκαν και κατηγοριοποιήθηκαν με τη χρήση του ποιοτικής ανάλυσης λογισμικού, NVivo. Τα αποτελέσματα ήταν κυρίως θετικά, αφού όλα τα παιδιά μετά τη διδακτική παρέμβαση κατάφεραν να διακρίνουν τα ζωντανά (ζώα και φυτά) και τα μη ζωντανά και να χρησιμοποιούν περισσότερα βιολογικά κριτήρια για τη διάκριση αυτή.
(EL)
The present study aims to explore young children’s ideas for the “living” and the “non living” before and after a teaching intervention, which was based on Philosophy for Children (P4C) methodology .The participants were 15 young children aged 5-5,5 years old in a public kindergarten of Patras. We tried to explore children’s reasoning by 15-20 minute semi-structured interviews, before and after the teaching intervention. Interviews were fully transcribed and analyzed in categories by the use of qualitative analysis program, NVivo. The results were mainly positive: all children after the teaching intervention could correctly identify the living (animals and plants) from the non living and use more biological criteria for their justification.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.