δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Der Lichtbegriff bei 13-14-jährigen Schülern : eine didaktische Intervention angelehnt an dem Begriff der sozialen Markierung
Barke, Hans-Dieter
Nikolakopoulou, Katerina
Ravanis, Konstantinos
Daoutsali, Eleni
Ραβάνης, Κωνσταντίνος
--
This research project investigates the impact that social-teaching mediation
has in conceptual change concerning the idea of light among grade 8 students in
Greece. In order to challenge these misconceptions in this regard an intervention was
realized with one of the two groups of 13-14 years old children. The experimental group
participated in a teaching process which aimed to lead pupils to cognitive
reconstruction based at the social marking concept of “light travel”; the control group
followed traditional teaching methods based to the curriculum. In all tasks that were
studied the difference between pre-test and post-test was significant: the experimental
group was able to explain the light as an entity.
Ravanis, K. Daoutsali, E. Nikolakopoulou, K. & Barke, H.-D. (2011). Der Lichtbegriff bei 13-14-jährigen Schülern: Eine didaktische Intervention angelehnt an dem Begriff der sozialen Markierung. Neue Didaktik, 2011(1), 97-110.
Neue Didaktik
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.