Cultural capital and life plans for graduates of vocational high schools

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Patras   

Αποθετήριο :
Nemertes   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πολιτισμικό κεφάλαιο και σχέδια ζωής αποφοίτων επαγγελματικών λυκείων (EL)
Cultural capital and life plans for graduates of vocational high schools (EL)

Βουρλιόγκα, Βασιλική

Μπάλιας, Ευστάθιος
Κυπριανός, Παντελής
Vourlioga, Vasiliki
Κουστουράκης, Γεράσιμος


2019-06-30T11:31:52Z
2018


Το θέμα της εργασίας μας αναφέρεται στο πολιτισμικό κεφάλαιο και στις εκπαιδευτικές, επαγγελματικές προσδοκίες αποφοίτων Επαγγελματικών Λυκείων στην περιοχή της Αχαΐας. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να διερευνηθούν: α) ποιο είναι το πολιτισμικό κεφάλαιο των οικογενειών των αποφοίτων β) για ποιους λόγους οι απόφοιτοι διάλεξαν αυτόν τον τύπο Λυκείου και γ) ποιες είναι οι επαγγελματικές, εκπαιδευτικές προσδοκίες των μαθητών. Η έρευνά μας, βασισμένη στο θεωρητικό πλαίσιο του Pierre Bourdieu, διεξήχθη με τη χρήση της ημιδομημένης συνέντευξης. Στην έρευνά μας υιοθετήθηκε η ποιοτική μεθοδολογία, ενώ για τη συλλογή του ερευνητικού υλικού χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Η ανάλυση έγινε με την τεχνική της ανάλυσης περιεχομένου. Τα ερευνητικά μας ευρήματα δείχνουν ότι το πολιτισμικό κεφάλαιο των οικογενειών των αποφοίτων δε φαίνεται να είναι υψηλό, κάτι που εστιάζεται μεταξύ άλλων, στην ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων, στα πολιτισμικά αγαθά που υπάρχουν στο σπίτι τους , στις εξωσχολικές δραστηριότητες. Οι απόφοιτοι επέλεξαν να φοιτήσουν σε Επαγγελματικό Λύκειο, καθώς στην πλειοψηφία τους το θεωρούν πιο εύκολο και πιο βατό από το Γενικό, με βάσει την επίδοσή τους ως μαθητές. Τέλος, οι απόφοιτοι φαίνεται να μην έχουν εκπαιδευτικές προσδοκίες μετά το πέρας της φοίτησής τους στο ΕΠΑ.Λ. Όσον αφορά στις επαγγελματικές προσδοκίες, επιθυμούν την εύρεση εργασίας στο αντικείμενο που επέλεξαν να εκπαιδευτούν στο Επαγγελματικό Λύκειο. (EL)
The subject of our paper refers to cultural capital and educational - expectations and professional expectations of Vocational high school graduates in the region of Achaia. This paper aims to investigate : a) the cultural capital of the graduates' families, b) why the graduates chose this type of Lyceum and c) what are the professional and educational expectations of the students. Our research, based on the theoretical framework of Pierre Bourdieu was conducted using the semi-structured interview. In our research we used the qualitative methodology, while the semi-structured interview was used to collect the research material. The collection of the research material was done via semi-structured interviews and its analysis via content analysis. Our research findings show that the cultural capital of the graduates' families does not seem to be high, focused, among others, on reading extracurricular books, cultural goods which exist into their house and on extracurricular activities. Graduates chose to attend a vocational high school, as most of them consider it easier and more manageable than the General, based on their performance as students. Also, graduates seem to have no educational expectations after completing their studies at the Vocational high school. As far as professional expectations are concerned, they want to find work on the subject they chose to be trained in the vocational high school. (EL)


370.13 (EL)
Πολιτισμικό κεφάλαιο (EL)
Life plans (EL)
Απόφοιτοι ΕΠΑ.Λ. (EL)
Cultural capital (EL)
Graduates of vocational high schools (EL)
Σχέδια ζωής (EL)


0 (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.