δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η Ενεργός συμμετοχή των Ελλήνων φοιτητών στις σπουδές τους : η περίπτωση του Πανεπιστημίου Πατρών
(EL)
Greek students’ engagement : the case of the University of Patras
(EL)
Student engagement is a construct approaching work engagement from a psychological perspective. This analogy lies to the coercive and purposeful character of studies along with the fact that studies are priority for students as is work for employees. Thus, student engagement consists of three dimensions, the same as work engagement does: Vigor (VI), Dedication (DE) and Absorption (AB), although the latter can be also regarded as a consequence of student engagement. Engagement is positively related to improved performance, personal resources and on-time graduation. Its impacts in a socio-economic level concern all the stakeholders of higher education. This study was the first attempt to measure university student engagement in Greece. Hence, the aim of this paper was bifold: First, to investigate the structure of the UWES-S for measuring student engagement in a Greek sample consisting of 462 students from all Schools of a typical Greek university, namely University of Patras. Second, to validate UWES-S to the Greek university context. The factorial structure derived by a series of statistical analyses consisted of nine items distributed in two dimensions (Vigor, Dedication – Absorption). The UWES-S-GR is an eligible instrument with satisfactory psychometric properties. Hence it is proposed for measuring and evaluating student engagement in Greek universities.
(EL)
Η ενεργός συμμετοχή των φοιτητών στις σπουδές τους αποτελεί μία έννοια η οποία προσομοιάζει σε μεγάλο βαθμό με την έννοια της ενεργού συμμετοχής των εργαζομένων στην εργασία τους από ψυχολογική προοπτική, λόγω του καταναγκαστικού χαρακτήρα των σπουδών, του προσανατολισμού τους σε συγκεκριμένο στόχο και της προτεραιότητας που αποτελούν οι σπουδές για τους φοιτητές όσο η εργασία για τους εργαζόμενους. Ως δομή αποτελείται από τρεις διαστάσεις, αντίστοιχες με την ενεργό συμμετοχή στην εργασία: το σθένος, την αφοσίωση και την απορρόφηση, παρόλο που η τελευταία μπορεί να θεωρηθεί περισσότερο ως συνέπεια της ενεργού συμμετοχής και λιγότερο ως δομικό της στοιχείο. Η ενεργός συμμετοχή των φοιτητών συνδέεται θετικά με τους προσωπικούς πόρους, την ακαδημαϊκή επίδοση και την έγκαιρη αποφοίτηση. Οι κοινωνικο-οικονομικές επιδράσεις της ενεργού συμμετοχής των φοιτητών στις σπουδές τους αφορά όλους όσοι σχετίζονται με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η παρούσα έρευνα αποτελεί την πρώτη προσπάθεια μέτρησης της ενεργού συμμετοχής των φοιτητών στην Ελλάδα. Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι διπλός: αρχικά επιδιώκεται η διερεύνηση της δομής του εργαλείου UWES-S για την μέτρηση της ενεργού συμμετοχής σε ένα δείγμα 462 φοιτητών από όλες τις Σχολές του Πανεπιστημίου Πατρών, το οποίο αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Δεύτερον, η εργασία αποσκοπεί στην εγκυροποίηση του εργαλείου στο Ελληνικό πανεπιστημιακό συγκείμενο. Πραγματοποιήθηκε μία σειρά στατιστικών αναλύσεων από την οποία προέκυψε η παραγοντική δομή που ταιριάζει καλύτερα στο Ελληνικό δείγμα. Αποτελείται από εννέα δηλώσεις οι οποίες κατανέμονται σε δύο διαστάσεις (σθένος και ενοποιημένη διάσταση αφοσίωση-απορρόφηση). Η ελληνική έκδοση του εργαλείου UWES-S-GR που προέκυψε είναι σύντομη και κατανοητή και παρουσιάζει ικανοποιητικές ψυχομετρικές ιδιότητες. Για αυτό τον λόγο προτείνεται για την μέτρηση της ενεργού συμμετοχής των φοιτητών στο Ελληνικό Πανεπιστήμια.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.