Η εκπαίδευση των ανήλικων και ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων στην Ελλάδα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Νημερτής
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

The education of minors and unaccompanied minors refugees in Greece
Η εκπαίδευση των ανήλικων και ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων στην Ελλάδα

Κίκηρα, Μαρία-Νεφέλη

Καραλής, Αθανάσιος
Kikira, Maria-Nefeli
Αρβανίτη, Ευγενία

This paper deals with the issue of integration of refugees into the Greek educational system. The first part is the theoretical framework of the work. In the first chapter there is a historical review of the refugee issue, with reference to the most important refugee influxes. The following are the main international conventions surrounding the refugee status. Finally, the statistical profile of modern refugee influxes and the care they receive at national and European level are mentioned. The second chapter relates to unaccompanied minor refugees, international and European conventions related to their status and the laws related to their protection. The third and final chapter of the first part refers to the education of minors and unaccompanied minors. In relation to education, there is a study of the educational exclusion of refugees, the problems caused by lack of education, the Greek legislation on formal and non - formal education and the NGO’s offer as an institution of non - formal education. The second part of the paper analyzes the methodological steps for the case study. The research area was the Refugee Hosted Reservation Center, where observation, discussion with the Center's officers and interviews with seven minor pupils residing in the center took place. The findings of the survey highlighted the status of unaccompanied minor refugees and the reasons why they constitute a category, their recorded experience within the Refugee Hospitality Center and their experience in the educational system of Greece in relation to their country of origin. Finally, an analysis of the results and proposals for resolving the problems raised is presented.
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της ένταξης των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το πρώτο μέρος αποτελεί το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ιστορική αναδρομή στο προσφυγικό ζήτημα, με αναφορά στις σημαντικότερες προσφυγικές ροές. Στη συνέχεια αναλύονται οι βασικές διεθνείς συμβάσεις που πλαισιώνουν το καθεστώς των προσφύγων. Τέλος, αναφέρεται το στατιστικό προφίλ των σύγχρονων προσφυγικών ροών καθώς και η μέριμνα που λαμβάνουν σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Το δεύτερο κεφάλαιο σχετίζεται με τους ασυνόδευτους ανήλικους πρόσφυγες, τις διεθνείς και ευρωπαϊκές συμβάσεις που σχετίζεται με το καθεστώς τους και τις νομοθεσίες που σχετίζονται με την προστασία τους. Το τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο του πρώτου μέρους αναφέρεται στην εκπαίδευση των ανήλικων και ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων. Σε σχέση με την εκπαίδευση μελετάται ο εκπαιδευτικός αποκλεισμός των προσφύγων, τα προβλήματα που δημιουργούνται με την έλλειψη εκπαίδευσης, η ελληνική νομοθεσία για την τυπική και μη – τυπική εκπαίδευση και η προσφορά των ΜΚΟ, σαν φορέας μη – τυπικής εκπαίδευσης. Στο δεύτερο κομμάτι της εργασίας αναλύονται τα μεθοδολογικά βήματα για την μελέτη περίπτωσης που πραγματοποιήθηκε. Ερευνητικό πεδίο αποτέλεσε το Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων, όπου πραγματοποιήθηκε παρατήρηση, συζήτηση με τους υπεύθυνους του κέντρου και συνεντεύξεις με εφτά ανήλικους μαθητές που κατοικούν στο κέντρο. Τα ευρήματα τις έρευνας ανέδειξαν το καθεστώς των ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων και τους λόγους για τους οποίους αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία, την καταγεγραμμένη εμπειρία τους μέσα στο Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων και την εμπειρία τους στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας σε σχέση με αυτό της χώρας καταγωγής τους. Τέλος, παρουσιάζεται ανάλυση των αποτελεσμάτων και προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων που ανέκυψαν.

Thesis

Νομοθεσίες
Greek reality
Legislation
Minor refugees
Πρόσφυγες
Εκπαίδευση
Non-governmental organizations (NGOs)
Refugees
Ανήλικοι πρόσφυγες
Unaccompanied minor refugees
Education
Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ)
Ασυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγες
Ελληνική πραγματικότητα


Ελληνική γλώσσα

2020-02-11T09:38:40Z
2019-02-02


0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.