Υλοποίηση ενός μαζικού ανοικτού διαδικτυακού μαθήματος (MOOC) για τη γλώσσα προγραμματισμού C

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Υλοποίηση ενός μαζικού ανοικτού διαδικτυακού μαθήματος (MOOC) για τη γλώσσα προγραμματισμού C (EL)

Δημοπούλου, Γερασιμούλα

Κουτσονίκος, Ιωάννης

Πτυχιακή Εργασία (EL)

2015-12-01
2016-09-21T06:32:32Z


Η παρούσα πτυχιακή εργασία χρησιμοποιεί την προτεινόμενη μεθοδολογία ADDIE που είναι ένα διαδεδομένο πρότυπο για το σχεδιασμό εκπαιδευτικού υλικού και με βάση την μεθοδολογία αυτή σχεδιάζεται ένα μαζικό ανοιχτό διαδικτυακό μάθημα (Massive Open Online Course, MOOC) με αντικείμενο τον προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών με τη γλώσσα προγραμματισμού C. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν ομάδες όπως η ομάδα Διαχείρισης του Μαθήματος, η ομάδα Υποστήριξης Εκπαιδευτικών, η ομάδα Τεχνικής υποστήριξης και άλλοι συνεργάτες. Έτσι υλοποιήθηκαν σταδιακά οι πέντε φάσεις που υποστηρίζει το μοντέλο μεθοδολογίας ADDIE, ενώ μέχρι και την ολοκλήρωση της συγγραφής της παρούσας εργασίας, τα τελευταία στάδια των φάσεων του μοντέλου βρίσκονταν σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό αποφασίστηκε να γίνει εκτενής παρουσίαση των αποτελεσμάτων της φάσης σχεδιασμού με βάση τα οποία υλοποιήθηκαν και οι επόμενες φάσεις ως το κύριο μέρος της πτυχιακής εργασίας. Άρα στο τρίτο και κύριο μέρος της εργασίας, μετά την εισαγωγική παρουσίαση των MOOC και την περιγραφή της μεθοδολογίας, παρουσιάζονται οι έξι ενότητες του σχεδιαζόμενου μαθήματος, οι οποίες αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα των έξι εβδομάδων διάρκειας του MOOC με τίτλο «Βασικές αρχές Προγραμματισμού χρησιμοποιώντας την ANSI - C». Κάθε ενότητα αποτελείται από τρεις το πολύ δραστηριότητες και κάθε δραστηριότητα από ένα έως τρία μαθησιακά αντικείμενα υποστήριξης της αντίστοιχης θεωρίας και ένα έως πέντε μαθησιακά αντικείμενα αντίστοιχων ασκήσεων αξιολόγησης για κάθε θεωρία. Έτσι περιγράφονται συνολικά 18 περίπου δραστηριότητες και 170 περίπου μαθησιακά αντικείμενα τα οποία όλα υλοποιούνται ξεχωριστά με συγκεκριμένο μαθησιακό τύπο (βιντεοδιάλεξη, υπερκείμενο, παρουσιάσεις, ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου, εργασίες κλπ.) και ανεβαίνουν σταδιακά στην πλατφόρμα EAP-MOOC που μας διέθεσε το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.


Γλώσσα προγραμματισμού C (EL)
Διαδικτυακά μαθήματα (EL)

ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας (EL)





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.