Τα συστατικά στοιχεία της διαφήμισης ως μέσο επηρεασμού της ψυχολογίας του καταναλωτή

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Τα συστατικά στοιχεία της διαφήμισης ως μέσο επηρεασμού της ψυχολογίας του καταναλωτή (EL)

Πάνου, Σοφία-Κρυστάλη
Κλείδωνα, Στυλιανή

Γιαννούκου, Ιωάννα

Πτυχιακή Εργασία (EL)

2015-07-01
2016-09-21T07:27:58Z


Η παρούσα πτυχιακή εργασία, πραγματεύεται το πως η διαφήμιση, ως σύνολο διαφόρων πολύπλοκων διαδικασιών, λειτουργεί ως μέσο επηρεασμού των καταναλωτών, είτε σε επίπεδο αγοραστικής αποφασης, είτε ως διαμορφωτής αποψεων και συναισθημάτων απέναντι σε προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά ακόμα και στις ίδιες τις εταιρείες. Είναι γεγονός, ότι η διαφήμιση κατέχει σπουδαίο ρόλο στη ζωή των ανθρώπων, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Έτσι κάποιοι την ονόμασαν ως τη «μεγαλύτερη τέχνη του 20ου αιώνα» (McLuhan M.) και αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, καθώς η εξελικτική της πορεία είναι συνεχόμενη, παρότι οι άμεσες και έμμεσες τεχνικές της, συχνά αποκαλύπτονται. Η δομή της πτυχιακής αυτής εργασίας, περιλαμβάνει σε πρώτη φάση, τη παρουσίαση των βασικών στοιχείων που πλαισιώνουν τη διαφήμιση, όπως τα μέσα που την ενσαρκώνουν, τα είδη αλλά και τα στοιχεία που την καθιστούν επιτυχημένη. Σε δεύτερη φάση, έχει πραγματοποιηθεί καταγραφή και ανάλυση των στοιχείων της διαφήμισης, που τη καθιστούν ως μέσο επηρεασμού του ανθρώπινου παράγοντα, όπως είναι η χρήση του φόβου, του χιούμορ, των χρωμάτων. Σκοπός μας, είναι να ρίξουμε φως στις διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη δημιουργία μιας διαφήμισης, ώστε να αποκαλυφθούν, θεμιτές και αθέμιτες πράξεις που κρύβονται πίσω απο μια διαφήμιση. Για την εκπόνηση της εργασίας, συγκεντρώθηκαν και μελετήθηκαν πληροφορίες απο Ελληνικές και ξένες πηγές και εν συνεχεία, η δραστηριότητα μας περιορίστηκε στη μελέτη τριών περιπτώσεων διαφημιστικών εκστρατειών, που επηρέασαν το καταναλωτικό κοινό (Benetton, Lacta, Aegean Airlaines) και στη δημιουργία ερωτηματολογίου, το οποίο αποτέλεσε το εργαλείο της έρευνας μας και τη κύρια πηγή των αποτελεσμάτων-συμπερασμάτων μας. Στόχος του ερευνητικού μέρους της εργασίας μας, ήταν, να διαπιστωθεί, με την απομόνωση τριών περιπτώσεων που χάραξαν τη δική τους διαφημιστική πορεία, εάν οι ειδικοί της διαφήμισης κατάφεραν να τελικά, αξιοποιώντας τα διάφορα μέσα που η επιστήμη έχει προσφέρει στη διάθεση τους, να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, με τρόπο τέτοιο, που θα μπορούσε να έχει θετικό αντίκτυπο στην εταιρεία.


Ψυχολογία καταναλωτή (EL)
Διαφήμιση (EL)

ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας (EL)





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.