Τα προϊόντα «χωρίς γλουτένη» και η συμπεριφορά καταναλωτή

This item is provided by the institution :
University of Patras   

Repository :
Nemertes   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Gluten-free products and consumer behavior
Τα προϊόντα «χωρίς γλουτένη» και η συμπεριφορά καταναλωτή

Καρακώστα, Παρασκευή

Karakosta, Paraskevi

2022-10-26
2022-11-02T12:05:57Z


Το παρόν αποσκοπεί στο να γίνει μια ορθή διερεύνηση στην αγορά των Προϊόντων "Χωρίς Γλουτένη". Η παγκόσμια αγορά τροφίμων «χωρίς γλουτένη» έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία είκοσι (20) χρόνια. Η φράση «προϊόντα χωρίς γλουτένη/gluten-free products» βρίσκονταν μεταξύ των πέντε κορυφαίων αναζητήσεων παγκοσμίως στο Google το 2013, ενώ συνεχίζει να βρίσκεται υψηλά στην κατάταξη αναζητήσεων του Google για τα επόμενα χρόνια. Η διατροφή «χωρίς γλουτένη» είναι σωτήρια για τα άτομα που έχουν κοιλιοκάκη, δυσανεξία στην γλουτένη και αλλεργία στην γλουτένη. Λόγω της άμεσης απώλειας βάρους σε υπέρβαρα άτομα που ακολούθησαν αυτή την διατροφή, έγινε τάση και προβλήθηκε, ως μια εναλλακτική, υγιεινή διατροφική συνήθεια. Εξελίχθηκε από μία εξειδικευμένη αγορά (niche market) σε κύριο τμήμα της παγκόσμιας αγοράς και σε αυτό βοήθησε το μάρκετινγκ. Χάρη λοιπόν, σε αυτή την δημοσιότητα, που πήρε η διατροφή «χωρίς γλουτένη» και λόγω της απότομης αύξησης της ζήτησης σε προϊόντα «χωρίς γλουτένη» (gluten-free, free-from, GF), τροποποιήθηκε τόσο έντονα η αγορά των τροφίμων «χωρίς γλουτένη» με αποτέλεσμα την βελτίωση των διαθέσιμων προϊόντων, με αυτή την ιδιαιτερότητα. Εκτιμάται ότι η δυναμική της αγοράς (market potential) για το 2021 ανήλθε παγκοσμίως στα 5,27 δις ($) δολάρια Ηνωμένων Πολιτειών (Kulshrestha, 2021). Η μεγάλη πικοιλία και η υψηλή ποιότητα των τροφίμων «χωρίς γλουτένη» έχει και ένα μείον, τις αυξημένες τιμές και την δυσφορία των καταναλωτών να πληρώσουν ακριβότερα τα τρόφιμα «χωρίς γλουτένη». Θα ακολουθήσει μια ανασκόπηση των προτύπων, των τάσεων, της προτίμησης των καταναλωτών σε αυτήν την εξειδικευμένη αγορά. Στο τέλος της διπλωματικής εργασίας, παρατίθονται τα αναλυτικά αποτελέσματα, η βιβλιογραφία, βάση της οποίας συγγράφηκε η διπλωματική εργασία, καθώς και το παράρτημα με το ερωτηματολόγιο.
This is intended to be a proper investigation into the "Gluten-Free" market. The global “gluten-free” foods market has significantly grown over the past twenty (20) years. The phrase “gluten-free products” was among the top five in global research on Google in 2013, and it will be continued to a high score for the next years. A “gluten-free” diet is a lifesaver for people who suffer from celiac disease, gluten intolerance, and gluten allergy. Due to the immediate weight loss in overweight people who followed this diet, became a food trend and was prompted as an alternative, healthy eating habit. It evolved from a niche market into a major part of the global market and this was helped by marketing. So, thanks to, the publicity that the “gluten-free” diet got, and the sharp increase in demand for “gluten-free” products (gluten-free,free-from, new form, GF), the market of “gluten-free” foods have been modified so strongly, as a result of the improvement of available products with this specification. It is estimated, that the market potential worldwide, for 2021, amounted to $5,27 billion USD (Kulshrestha, 2021). The great variety and the high quality of “gluten-free” food have a downside, the increased prices and the discomfort of consumers to pay more for “gluten-free” foods. This will be followed to penetrate and expand this niche market. At the end of the thesis are listed, the analytical results, the bibliography based on this thesis and the appendix with the questionnaire.


Consumer behavior
Προϊόντα χωρίς γλουτένη
Συμπεριφορά καταναλωτή
Food industry
Βιομηχανία τροφίμων
Food trends
Διατροφικές τάσεις
Gluten-free products


Attribution-ShareAlike 3.0 United States
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)