Analysis of marketing strategies in social media, for B2C (BUSINESS-TO-CONSUMER) businesses

This item is provided by the institution :
University of Patras   

Repository :
Nemertes   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανάλυση στρατηγικών marketing σε social media για B2C (BUSINESS-TO-CONSUMER) επιχειρήσεις
Analysis of marketing strategies in social media, for B2C (BUSINESS-TO-CONSUMER) businesses

Ζησοπούλου, Χρυσαυγή

Zisopoulou, Chrysavgi

2023-03-10
2023-03-30T05:34:46Z


Στην παρούσα πτυχιακή εργασία μελετάτε η ανάλυση στρατηγικών marketing σε social media για B2C επιχειρήσεις. Αρχικά, αναλύεται η έννοια του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing), οι τύποι του και οι διαφορές του από το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Στην συνέχεια η μελέτη αναλύει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social media), τον τρόπο με τον οποίο επιδρούν στους καταναλωτές, καθώς και τους λόγους που οι επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν. Έπειτα αναλύονται τα βασικότερα και δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπρόσθετα, παρουσιάζονται τα είδη του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς αναλύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για B2C επιχειρήσεις (επιχείρηση προς καταναλωτή). Καταληκτικά, αναφέρεται στη μελέτη περίπτωσης δύο μεγάλων εταιριών, Coca-Cola και Pepsi, καθώς συγκρίνονται και αναλύονται ξεχωριστά οι στρατηγικές που ακολουθεί η κάθε μια στα Social media μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες, ώστε να προκύψουν κάποια συμπεράσματα, που αναφέρονται στο τελευταίο κεφάλαιο της μελέτης.
In this thesis the analysis of marketing strategies in social media, for B2C businesses is studied. To begin with, the concept of digital marketing, as well as its types and differences from traditional marketing, are analyzed. The study then analyzes social media, the way they affect consumers, as well as the reasons businesses use them. Subsequently, the most fundamental and popular social media are analyzed. In addition, the types of e-commerce are presented, as the social media of B2C (Business-to-consumer) businesses are analyzed. Finally it refers to the case study of two big companies, Coca-Cola and Pepsi. As the strategies followed by each, in Social media through advertising campaigns, are compared and analyzed separately, in order to reach some conclusions, which are mentioned in the last chapter of the study.


Ηλεκτρονικό εμπόριο
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Social media
E-commerce
Ψηφιακό μάρκετινγκ
Digital marketing





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)