Η παρούσα διπλωματική εργασία σκοπεύει να προσφέρει μια σύγκριση και συσχέτιση μεταξύ των εννοιών της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) και της βιώσιμης ανάπτυξης εξορθολογίζοντας την εφαρμογή και των δύο εννοιών ως πιθανούς τρόπους επίτευξης της μεγέθυνσης και βιωσιμότητας της εκάστοτε επιχείρησης. Ακολουθεί μια αξιωματική και θεωρητική προσέγγιση για να πλαισιώσει τη σχέση της ΕΚΕ με την ταχύτερα αναπτυσσόμενη έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης. Ο στόχος αυτής της έρευνας είναι να παρουσιάσει (α) την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη & Επιχειρηματική Ηθική, (β) τις Πρωτοβουλίες ΕΚΕ από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, (γ) την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την ενίσχυση των προγραμμάτων ΕΚΕ, (δ) το πράσινο μάρκετινγκ για την προώθηση της ΕΚΕ και τη βιώσιμη ανάπτυξη: επιπτώσεις και προκλήσεις και τέλος (ε) την βιώσιμη ανάπτυξη και επιχειρηματική έρευνα. Αυτό είναι βασικά μια εννοιολογική διπλωματική εργασία που βασίζεται σε εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση σε επιλεγμένα άρθρα με λέξεις κλειδιά: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, Επιχειρηματική Ηθική, Πράσινο μάρκετινγκ, Βιώσιμη ανάπτυξη από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές βάσεις δεδομένων: Emerald, ScienceDirect, Scopus, ResearchGate και Google Scholar, της τελευταίας 5ετίας. Υιοθετείται η μέθοδος αφηγηματικής ανάλυσης για την ανάλυση των δεδομένων που λαμβάνονται. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι η ΕΚΕ μπορεί να είναι σημαντικός πυλώνας για την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης μέσω της εξάλειψης της φτώχειας, της ανεργίας και της ανισότητας, της πρόληψης της περιβαλλοντικής υποβάθμισης και άλλων εννοιών για την επίλυση κοινωνικών προβλημάτων. Η παρούσα έρευνα προτείνει ότι ένας συνδυασμός αυτών των δύο εννοιών είναι πιο πιθανό να προσφέρει βιώσιμες λύσεις σε κοινωνικά προβλήματα.
This thesis intends to offer a comparison and correlation between the concepts of corporate social responsibility (CSR) and sustainable development rationalizing the application of both concepts as possible ways to achieve the growth and sustainability of the respective business. It takes an axiomatic and theoretical approach to frame the relationship of CSR with the faster growing concept of sustainable development. The objective of this research is to present (a) Corporate Social Responsibility & Business Ethics, (b) CSR Initiatives by small and medium enterprises, (c) Leveraging social media to Enhance CSR Programs, (d) green marketing to promote CSR and sustainable development: implications and challenges and finally (e) sustainable development and business research. This is basically a conceptual thesis based on an extensive literature review on selected articles with keywords: Corporate Social Responsibility, Business Ethics, Green Marketing, Sustainable Development from the largest online databases: Emerald, ScienceDirect, Scopus, ResearchGate and Google Scholar, of the last 5 years. The method of narrative analysis is adopted to analyze the data obtained. The result shows that CSR can be an important pillar to achieve sustainable development through the elimination of poverty, unemployment and inequality, the prevention of environmental degradation and other concepts to solve social problems. This research suggests that a combination of these two concepts is more likely to provide sustainable solutions to social problems.