Narration skills of young adults : picture description tasks

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ικανότητες αφήγησης σε νέους ενήλικες : δοκιμασίες περιγραφής εικόνων
Narration skills of young adults : picture description tasks

Βασιλάκη, Δέσποινα
Παξιμαδάκη, Αριάδνη
Σκουλατάκη, Χριστίνα

Skoulataki, Christina
Vasilaki, Despoina
Paximadaki, Ariadni

2023-07-21
2023-07-26T04:19:23Z


The following research thesis involves content analysis of descriptive discourse measuring the identification of main events depicted in five different pictures. It is based on data from 40 healthy individuals aged 21-30 years , 20 men and 20 women. The purpose of this study is to compare description adequacy in five different picture description tasks that are included in widely used assessment protocols. A secondary aim was to investigate possible effects of factors including gender, age, educational level, psychological state, cognitive level etc. on picture description performance. Baseline assessment involved the administration of the MoCA test (Z. Nasreddine, MD. 2004), (Montreal cognitive assessment, Z. Nasreddine, MD. 2004) and the HADS (A.S Zigmond & R. P. Snaith, 1983,) (anxiety and depression scale ) to determine the presence of cognitive deficits or possible anxiety disorders and depression. Participants also completed a general questionnaire, querying different types of demographic data. In the main part of the research protocol participants were asked to describe the following 5 pictures: 1)Cookie theft from Boston Diagnostic Aphasia Examination (BDAE) (Goodglass & Kaplan, 1983), 2)Aphasia Screening Test (AST) Whurr (1996), 3)Comprehensive Aphasia Examination (CAT) (Swinburn, Porter & Howard, 2005), 4)Kentucky Aphasia Test (KAT) Marshall et al., 2007) and 5)Birthday Cake Picture (BCP) (Nicholas & Brookshire, 1994). Picture description performance was judged based on whether participants managed to identify the main events depicted on each picture (these events were predetermined by the researchers), and on whether the description of each event was accurate and complete. It was found that picture 5, i.e. Birthday Cake Picture(Nicholas & Brookshire, 1994), that appeared to be rather complicated in terms of the events represented, generated the highest accuracy rates from the participants. Demographic variables, including gender, did not seem to have a significant effect on performance.
Η εργασία που ακολουθεί είναι ερευνητική και βασίζεται στην ανάλυση του περιγραφικού λόγου σε σημασιολογικό επίπεδο. Επικεντρώνεται σε 40 υγιή άτομα ηλικίας 21-30 ετών , μεταξύ των οποίων υπάρχουν 20 άντρες και 20 γυναίκες. Ο σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να συγκριθεί η επάρκεια περιγραφής (όσον αφορά στο περιεχόμενο), πέντε διαφορετικών εικόνων που χρησιμοποιούνται σε γνωστά πρωτόκολλα αξιολόγησης και να διερευνηθεί η επίδραση παραγόντων όπως το φύλο, η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, η ψυχολογική κατάσταση, το γνωστικό επίπεδο κ.α. που, δυνητικά, μπορούν να επηρεάσουν την περιγραφή των εξεταζόμενων ως προς την επάρκεια του περιεχομένου μιας εικόνας . Σε πρώτη φάση, στους εξεταζόμενους έπρεπε να χορηγηθεί το ΜoCA test (Z. Nasreddine, MD. 2004) ,(Montreal cognitive assessment, Z. Nasreddine, MD. 2004) και το HADS (A.S Zigmond & R. P. Snaith, 1983), (κλίμακα άγχους και κατάθλιψης προκειμένου να προσδιοριστεί αν υπάρχουν γνωστικά ελλείμματα ή πιθανές αγχώδεις διαταραχές και κατάθλιψη. Ακόμα συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων. Αργότερα, ακολούθησε η περιγραφή των εξής 5 εικόνων: 1)Cookie theft από το Boston Diagnostic Aphasia Examination (BDAE) (Goodglass & Kaplan, 1983), 2) Comprehensive Aphasia Examination (CAT) (Swinburn, Porter & Howard, 2005) , 3) Aphasia Screening Test (AST) Whurr (1996), 4)Kentucky Aphasia Test (KAT) Marshall et al., 2007) και 5)Birthday Cake Picture (BCP) (Nicholas & Brookshire, 1994). Η περιγραφή κάθε συμμετέχοντα κρίθηκε με βάση το αν μπόρεσε να εντοπίσει τα κύρια γεγονότα κάθε εικόνας, τα οποία έχουν οριστεί εκ των προτέρων από τους ερευνητές, και αν η περιγραφή κάθε γεγονότος είναι ακριβής και ολοκληρωμένη. Βρέθηκε ότι η εικόνα (5), Birthday Cake Picture (Nicholas & Brookshire, 1994), η οποία φαινόταν η πιο πολύπλοκη όσον αφορα στα γεγονότα που έπρεπε να περιγραφούν είχε το χαμηλότερο βαθμό δυσκολίας καθώς οι περισσότεροι ομιλητές κατάφεραν να παράγουν ακριβείς και ολοκληρωμένες περιγραφές για τα περισσότερα γεγονότα που περιλαμβάνει. Μεταβλητές όπως το φύλο δεν φάνηκε να επηρέασαν σηματικά την απόδοση των συμμετεχόντων


Narration
Περιγραφικός λόγος
Descriptive speech
Healthy adults
Αφήγηση
Υγιείς ενήλικες


Attribution 3.0 United States
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.