Application of a language intervention program with a focus on the use of the indefinite article on preschool children with language disorders : series of case studies

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εφαρμογή πρωτοκόλλου παρέμβασης με έμφαση στη χρήση του αορίστου άρθρου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με γλωσσική διαταραχή : μελέτες περίπτωσης
Application of a language intervention program with a focus on the use of the indefinite article on preschool children with language disorders : series of case studies

Συρίγας, Θεοφάνης
Ιωαννίδου, Παναγιώτα
Παναγούλη, Σοφία

Syrigas, Theofanis
Panagouli, Sofia
Ioannidou, Panagiota

2023-09-12T06:12:39Z
2023-09-11


The purpose of the present study was to investigate the effect of a color-coding system on the identification of noun gender and the use of the appropriate indefinite article, in preschool children. Three different cases were included in the study, all three preschoolers. Four assessment sessions took place during which, both informal and formal assessment tests were administered. The assessments revealed that all three children exhibited weaknesses in their language, specifically in the area of syntax where they often used incomplete sentence structure. Subsequently, a baseline task was administered within one session to provide a baseline of progress (before and after). The therapeutic intervention was aimed at the appropriate use of the indefinite article and a total of five therapeutic sessions took place. To achieve the target, it was decided to implement a system of coding the gender of the article by means of three colored cards. The blue card corresponded to the masculine gender version of the indefinite article, the pink card corresponded to the feminine gender version and the green card corresponded to the neuter gender version of the indefinite article in Greek. Participants had to name cards depicting people and objects using the indefinite article in the correct gender. Five therapeutic interventions followed where the therapeutic technique was explicitly taught. The therapeutic interventions were structured in such a way that their difficulty was gradually increased via removing the color-coding system and naming nouns with increasingly less conspicuous gender assignment. After the intervention was completed, a session followed where the children were reevaluated using the baseline. The results before and after the treatment technique showed that the children made progress and benefited significantly from the intervention.
Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση της επίδρασης ενός συστήματος κωδικοποίησης χρωματιστών καρτών για την αναγνώριση του γένους ουσιαστικών και την χρήση του κατάλληλου αορίστου άρθρου, σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στην έρευνα συμμετείχαν τρία διαφορετικά παιδιά και τα τρία προσχολικής ηλικίας. Έλαβαν χώρα τέσσερις συνεδρίες αξιολόγησης κατά τις οποίες πραγματοποιήθηκαν τόσο άτυπες όσο και τυπικές δοκιμασίες αξιολόγησης. Από τις αξιολογήσεις προέκυψε πως και τα τρία παιδιά εμφανίζουν ελλείματα στον λόγο τους και συγκεκριμένα στον τομέα της σύνταξης όπου συχνά παραλείπουν διάφορα μέρη του λόγου. Ακολούθησε η λήψη baseline εντός μίας συνεδρίας προκειμένου να υπάρξει μια βάση προόδου (πριν και μετά), ενώ παράλληλα θα ανιχνευόταν η κατάλληλη συνθήκη για τη μετέπειτα δημιουργία θεραπευτικού πλάνου. Η θεραπευτική παρέμβαση είχε ως στόχο την κατάλληλη χρήση του αορίστου άρθρου και έλαβαν χώρα συνολικά πέντε θεραπευτικές συνεδρίες. Για την υλοποίηση του στόχου, αποφασίστηκε η εφαρμογή ενός συστήματος κωδικοποίησης των γενών μέσω τριών χρωματιστών καρτών. Η μπλε κάρτα αντιστοιχούσε στο αρσενικό γένος και στο άρθρο «ένας», η ροζ κάρτα αντιστοιχούσε στο ροζ γένος και στο άρθρο «μία» κι η πράσινη κάρτα αντιστοιχούσε στο ουδέτερο γένος και στο άρθρο «ένα». Τα παιδιά έχοντας την παραπάνω χρωματική βοήθεια έπρεπε να κατονομάσουν κάρτες που απεικόνιζαν πρόσωπα και αντικείμενα χρησιμοποιώντας το αόριστο άρθρο στο σωστό γένος. Ακολούθησαν πέντε θεραπευτικές παρεμβάσεις όπου έγινε η διδασκαλία της θεραπευτικής τεχνικής και στην συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να κατονομάσουν κάρτες με τον τρόπο που αναφέρεται παραπάνω. Οι θεραπευτικές παρεμβάσεις δομήθηκαν με τρόπο ώστε η δυσκολία τους να αυξάνεται σταδιακά κάτι το οποίο επιτυγχάνεται με την αφαίρεση της χρωματικής βοήθειας και την κατονομασία ουσιαστικών των οποίων το γένος δεν γίνεται φανερό από την κατάληξη. Αφού ολοκληρώθηκε η παρέμβαση ακολούθησε μια συνεδρία όπου τα παιδιά επαναξιολογήθηκαν με την χρήση του baseline. Από τα αποτελέσματα πριν και μετά την ολοκλήρωση της θεραπευτικής τεχνικής φάνηκε πως τα παιδιά σημείωσαν πρόοδο και επωφελήθηκαν σημαντικά από την παρέμβαση.


Ουσιαστικά
Nouns
Αόριστα άρθρα
Indefinite articles
Gender
Χρωματική κωδικοποίηση
Γένος
Color coding


Attribution-NonCommercial 3.0 United States
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.