4;0.. Πανεπιστήμιο Πατρών. Μπίλο, Αντωνία. Άδεια χρήσης: briefEDMInternalRecordDTO_edm:rights_http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/" />

Κατάκτηση φωνημάτων και φωνοτακτικών δομών από Ελληνόπουλα ηλικίας 3-4 ετών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Τhe acquisition of phonemes and phonotactic structures by Greek-speaking children aged 3-4 years
Κατάκτηση φωνημάτων και φωνοτακτικών δομών από Ελληνόπουλα ηλικίας 3-4 ετών

Μπίλο, Αντωνία
Μπούτου, Αθανασία

Bilo, Antonia
Boutou, Athanasia

2023-09-07
2023-09-14T05:14:53Z


The present study was carried out with the aim of investigating the acquisition of phonemes and phonotactic structures by Greek-speaking preschool children. Τhe participants were 57 children aged 3-4 years. The first part of the paper is the theoretical part, which offers an overview of the existing literature on the development of phonology and language ability in children of this specific age. The second part of it concerns the research itself, including the data gathered during the research, as well as its results. The test of Babatsouli E. (2019) entitled "Phonological assessment of Greek for children" was the tool on which the evaluation of the present research was based. By giving this tool to the above children, it was possible to study the acquisition or not of the clusters as well as the phonemes by them. The test was administered in facilities such as kindergartens daycare stations as well as at home. The aims of the study addressed the following measurements: 1) Whole word accuracy, 2) Phonetic Inventory, 3) Percentage of Consonants Correct, as well as the presence of phonological processes such as 4) Syllable Deletion, 5) Deletion of a consonant in Closed Syllable, 6) Transposition- Metathesis, 7) Phoneme Addition, 8) Idiosyncratic Processes. These were also the factors to be compared between the children of all age groups who participated to lead to the results of this research. The correlation table shows that there is a significant correlation between the percentage of consonants correct and the phonetic index, as well as between the percentage of consonants correct and the percentage of words correct. The t-test showed that children aged 3;0-3;6 have lower mean percentages of correct consonants and total clusters than children aged 3;7-4;0. In addition, children aged 3;0-3;6 are observed to have a lower mean number of correct words than children aged 3;7-4;0. Finally, the variables "number of correct words" and "total clusters" in children aged 3;0-3;6 have lower means than children aged >4;0.
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με στόχο να μελετήσει την κατάκτηση φωνημάτων και φωνοτακτικών δομών από ελληνόπουλα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Σε αυτή την έρευνα συμμετείχαν 57 παιδιά ηλικίας 3-4 ετών. Η εργασία ξεκινά αρχικά με το θεωρητικό υπόβαθρο της μελέτης όπου γίνεται μια επισκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας σχετικά με την ανάπτυξη της φωνολογίας και της γλωσσικής ικανότητας σε παιδιά της συγκεκριμένης προαναφερθείσας ηλικίας. Το δεύτερο μέρος της αφορά στην ίδια την έρευνα, περιλαμβάνοντας τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της έρευνας, όπως και τα αποτελέσματα αυτής. Το τεστ της Babatsouli E. (2019) με τίτλο «Φωνολογική αξιολόγηση της Ελληνικής για παιδιά» ήταν το εργαλείο πάνω στο οποίο βασίστηκε η αξιολόγηση της παρούσας έρευνας. Με τη χορήγηση αυτού του εργαλείου στα παραπάνω παιδιά μπόρεσε να μελετηθεί η κατάκτηση ή μη των συμπλεγμάτων καθώς και των φωνημάτων από εκείνα. Η εφαρμογή του τεστ πραγματοποιήθηκε τόσο σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία όσο και κατ’οίκον και ο σκοπός του τεστ εστίαζε στους παρακάτω τομείς: 1) Καταμέτρηση σωστών λέξεων, 2) Καταμέτρηση σωστών συμφώνων, 3) Ποσοστό σωστών συμφώνων, και μελέτη φωνολογικών διεργασιών όπως α) Πτώση συλλαβών, β) Πτώση Φωνήματος κλειστής συλλαβής, 6) Μετάθεση- Μετακίνηση φωνήματος, 7) Προσθήκη φωνήματος, 8) Μη αναλύσιμες διαδικασίες. Οι απαντήσεις των παιδιών αναλύθηκαν ως προς αυτές τις μεταβλητές και ακολούθησε σύγκριση της επίδοσης παιδιών διαφορετικών ηλικιών ως προς αυτούς τους παράγοντες. Αυτοί ήταν και οι παράγοντες προς σύγκριση μεταξύ των παιδιών όλων των ηλικιακών ομάδων που συμμετείχαν έτσι ώστε να οδηγήσουν στα αποτελέσματα της έρευνας αυτής. Από τον πίνακα συσχέτισης προκύπτει ότι υπάρχει σημαντική συσχέτιση μεταξύ του ποσοστού σωστών συμφώνων και του φωνητικού ευρετηρίου, καθώς και μεταξύ του ποσοστού σωστών συμφώνων και του ποσοστού σωστών λέξεων. Ο έλεγχος t-test έδειξε ότι τα παιδιά ηλικίας 3;0-3;6 έχουν χαμηλότερα μέσα ποσοστά σωστών συμφώνων και συνόλου συμπλεγμάτων σε σχέση με τα παιδιά ηλικίας 3;7-4;0. Επιπλέον, παρατηρείται ότι τα παιδιά ηλικίας 3;0-3;6 έχουν χαμηλότερο μέσο όρο αριθμού σωστών λέξεων από τα παιδιά ηλικίας 3;7-4;0. Τέλος, οι μεταβλητές "αριθμός σωστών λέξεων" και "σύνολο συμπλεγμάτων" στα παιδιά ηλικίας 3;0-3;6 έχουν χαμηλότερους μέσους όρους σε σχέση με τα παιδιά ηλικίας >4;0.


Preschool age
Phonemes
Προσχολική ηλικία
Phonological development
Φωνολογική ανάπτυξη
Φωνήματα


http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/
Attribution-NoDerivs 3.0 United States




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.