Assessment of speech and voice of secondary education teachers

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση ομιλίας και φωνής καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Assessment of speech and voice of secondary education teachers

Κατσούρας, Απόστολος
Αποστολίδη, Ηλιάνα

Katsouras, Apostolos
Apostolidi, Iliana

2023-09-13
2023-09-14T05:14:58Z


People who are teachers, can be characterized as “professional voice users”, as they are required to use their voice on a daily basis for the needs of their profession. Given the increased use of speech and voice, they are at greater risk of developing speech and voice disorders compared to the rest of the population, a fact that can affect their social and professional lives. The purpose of this thesis is to investigate how teachers themselves perceive their speech and voice compared to the rest of the population, but also the impact on their lives, their daily activities and their profession. The participants in our study were teachers of secondary education. For the purposes of the research, fifty secondary education teachers, and fifty people of the same age range who were neither teachers, nor professional voice users, completed four questionnaires related to the use of voice and speech and the possible effects of potential soee h and voice problems on their lives. The four questionnaires completed were: Speech Handicap Index (SHI), Voice Handicap Index (VHI), Speech and Quality of Life Questionnaire (SPRQOL) and Voice and Quality of Life Questionnaire(VRQOL). From the results of our research, it can be seen that there is a significant difference in how secondary school teachers perceive their speech and voice compared to the rest of the population. In particular, teachers, especially men, report more problems regarding the use of speech and voice, problems that have an effect on their quality of life.
Οι καθηγητές ως επαγγελματίες χρήστες φωνής καλούνται να αξιοποιούν τη φωνή τους ως εργαλείο για την άσκηση του επαγγέλματός τους σε καθημερινή βάση. Δεδομένης της αυξημένης χρήσης της ομιλίας και της φωνής τους, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης διαταραχών ομιλίας και φωνής σε σύγκριση με τον υπόλοιπο πληθυσμό, οι οποίες δύνανται να επηρεάσουν τον κοινωνικό και επαγγελματικό βίο τους. Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας, είναι να ερευνήσει το πώς αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι καθηγητές την ομιλία και τη φωνή τους συγκριτικά με τον υπόλοιπο πληθυσμό, αλλά και τις επιπτώσεις αυτών στη ζωή τους, τις καθημερινές τους δραστηριότητες και το επάγγελμά τους. Στην έρευνα μας συμμετείχαν καθηγητές που εργάζονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για την πραγματοποίηση της έρευνας, πενήντα καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πενήντα άτομα του ίδιου ηλικιακού εύρους που δεν ήταν καθηγητές, ούτε επαγγελματίες χρήστες φωνής, συμπλήρωσαν τέσσερα ερωτηματολόγια που αφορούσαν τη χρήση της φωνής και της ομιλίας τους και τις επιπτώσεις αυτών στη ζωή τους. Τα τέσσερα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν ήταν τα εξής: Το Speech Handicap Index (SHI), το Voice Handicap Index (VHI), το Ερωτηματολόγιο Ομιλίας και Ποιότητας Ζωής (SPRQOL) και το Ερωτηματολόγιο Φωνής και Ποιότητας Ζωής (VRQOL). Από τα αποτελέσματα της έρευνάς μας, προέκυψε πως υπάρχει σημαντική διαφορά στο πώς αντιλαμβάνονται την ομιλία και τη φωνή τους οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό. Συγκεκριμένα, οι καθηγητές, ειδικότερα οι άντρες, εμφανίζουν περισσότερα προβλήματα τόσο στη χρήση της ομιλίας τους όσο και της φωνής τους, αλλά και διαπιστώνεται πώς επηρεάζεται περισσότερο η ζωή τους από τα προβλήματα αυτά.


Φωνή
Speech
Voice disorders
Ομιλία
Voice
Διαταραχές φώνησης


http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/
Attribution-NoDerivs 3.0 United States




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.