Comprehension of non-canonical sentences by preschool children

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Κατανόηση μη κανονικών προτάσεων από παιδιά προσχολικής ηλικίας
Comprehension of non-canonical sentences by preschool children

Ζουμάκη, Ευαγγελία
Γιαννακή, Ευστρατία

Zoumaki, Evangelia
Giannaki, Efstratia

2023-09-15
2023-09-25T05:36:42Z


Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά προσχολικής ηλικίας (4,5-4,9 ετών) κατανοούν τις αναφορικές προτάσεις υποκειμένου (ΑΥ), τις αναφορικές προτάσεις αντικειμένου (ΑΑ), και τις παθητικές προτάσεις (ΠΠ). Ο προβληματισμός αφορμάται από τη σύγχρονη αρθρογραφία, της οποίας τα ευρήματα επισημαίνουν ότι οι αναφορικές προτάσεις (ΑΠ) και ιδιαίτερα οι ΑΑ, λόγω της πολύπλοκης δομής τους, επιφέρουν δυσκολίες στην κατανόηση. Έτσι η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη σύγκριση των επιδόσεων και τη συσχέτιση των δυσκολιών που παρουσιάζουν τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης (ΤΑ) στην προσχολική ηλικία. Στην έρευνα συμμετείχαν 36 παιδιά ηλικίας 4,5-4,9 ετών. Προϋπόθεση ήταν να είναι φυσικοί ομιλητές της ελληνικής γλώσσας και να εμπίπτουν στην ομάδα παιδιών ΤΑ. Χορηγήθηκαν οι δοκιμασίες: Relatives Passives Test 1 και Relatives Passives Test 2, Ravens Progressive Matrices Test, Εικόνες Δράσης και Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα παιδιά παρουσίασαν δυσκολίες στις δοκιμασίες Relatives Passives Test 1 και Relatives Passives Test 2. Επίσης έδειξαν ότι τα παιδιά δυσκολεύτηκαν περισσότερο στις ΠΠ σημειώνοντας τη μικρότερη βαθμολογία, ενώ οι πιο εύκολες ήταν οι ΕΠ. Σχετικά με τις ΑΠ, οι ΑΑ είχαν σημαντική δυσκολία σε σχέση με τις ΑΥ. Τέλος, συγκρίνοντας τις ΠΠ με τις ΑΑ, τα παιδιά σημείωσαν μεγαλύτερη βαθμολογία στις ΑΑ, καθιστώντας τις ΠΠ τις δυσκολότερες ως προς την κατανόηση προτάσεις. Τα αποτελέσματα ήταν τα αναμενόμενα με βάση τη σύγχρονη αρθρογραφία
The aim of the present study is to investigate how preschool children (4.5-4.9 years old) understand object relative clauses, subject relative clauses and passive sentences. The reflection is prompted by contemporary literature, whose findings point out that relative clauses, especially object relative clauses (OR), due to their complex structure, cause difficulties in comprehension. Thus, this paper aims to compare the performance and correlate the difficulties of typically developing children in preschool. 36 children aged 4.5-4.9 years old participated in the study. The prerequisite was that they were native speakers of Greek and fell into the group of typically developing children (TD). The tests administered were Relatives Passives Test 1 and Relatives Passives Test 2, Ravens Progressive Matrices Test, Action Pictures and Expressive Vocabulary Test. The results showed that the children showed difficulties in Relatives Passives Test 1 and Relatives Passives Test 2. They also showed that the children had more difficulty in the passive sentences scoring the lowest, while the easiest were the active sentences. In terms of the RCs, OR had significant difficulty in comparison to the SR. Finally, comparing the passive sentences to OR, children scored higher on OR making the passive sentences the most difficult to understand. The results were as expected based on current literature


Παιδιά προσχολικής ηλικίας
Object relative clauses
Ορθογραφία
Subject relative clauses
Αναφορικές προτάσεις υποκειμένου
Preschoolers
Αναφορικές προτάσεις αντικειμένου
Passive sentences


CC0 1.0 Universal
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.