δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η χρήση πρακτικών παρέμβασης των λογοθεραπευτών σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες
Intervention practices of speech and language therapists for people with learning difficulties
Learning disabilities is a neurodevelopmental disorder that occurs in approximately 5%-15% of children and can last throughout an individual's lifetime. The disorder is characterized by difficulties in reading, writing and math calculations but rarely occurs in isolation as it is usually combined with another neurodevelopmental or psychological disorder. Individuals with the disorder have heterogeneity in terms of characteristic symptoms, which is why the intervention of the disorder is complex and time-consuming. Treatment of learning disabilities is carried out by a multidisciplinary team, including speech and language therapists, creating an individualized treatment plan.
The aim of this study is to identify the technical interventions used by Greek Speech and Language Therapists to treat Learning Disabilities and factors that may influence the structure and content of the interventions.
The data of the survey was collected online from 72 Greek Speech and Language Therapists by completing the questionnaire survey that was created for the purposes of this thesis. The collected data were then analyzed and evaluated.
The results of the survey showed heterogeneity in terms of the techniques used by Speech and Language Therapists when managing in Learning Difficulties. However, all Speech and Language Therapists agreed on using more than one technique within the therapeutic sessions and adapting their treatment according to the difficulties of each child. Finally, factors that can influence the structure and content of the treatment such as professional background, experience and working environment were observed, but as well as factor that do not usually influence the result such as the number of children that Speech and Language Therapists treat per year.
Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που εμφανίζεται περίπου στο 5%-15% των παιδιών και μπορεί να διαρκέσει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ατόμου. Η διαταραχή χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην ανάγνωση, την γραφή και τα μαθηματικά αλλά σπάνια κάνει την εμφάνισή της μεμονωμένα αφού συνήθως συνδυάζεται με κάποια άλλη νευροαναπτυξιακή ή ψυχολογική διαταραχή. Τα άτομα με τη διαταραχή έχουν ετερογένεια ως προς τα χαρακτηριστικά συμπτώματα γι’ αυτό και η παρέμβαση της διαταραχής είναι πολύπλοκη και χρονοβόρα. Η θεραπεία των μαθησιακών δυσκολιών πραγματοποιείται από μια διεπιστημονική ομάδα, συμπεριλαμβανομένων και των Λογοθεραπευτών, δημιουργώντας ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα θεραπείας.
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να προσδιοριστούν οι τεχνικές παρεμβάσεις που χρησιμοποιούν οι Έλληνες Λογοθεραπευτές με στόχο την αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών αλλά και παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τη δομή και το περιεχόμενο των παρεμβάσεων.
Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν διαδικτυακά από 72 Έλληνες Λογοθεραπευτές συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο που είχε δημιουργηθεί για τους σκοπούς της έρευνας. Στη συνέχεια αναλύθηκαν και αξιολογήθηκαν τα δεδομένα της έρευνας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ετερογένεια όσον αφορά τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι Λογοθεραπευτές παρεμβαίνοντας στις Μαθησιακές Δυσκολίες. Πάντως όλοι οι Λογοθεραπευτές συμφωνούν στη χρήση παραπάνω από μίας τεχνικής κατά την παρέμβαση της διαταραχής και προσαρμογή της θεραπείας τους ανάλογα με τις δυσκολίες του κάθε παιδιού. Τέλος, παρατηρήθηκαν παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη δομή και το περιεχόμενο της θεραπείας όπως το επαγγελματικό υπόβαθρο, η εμπειρία και εργασιακό περιβάλλον αλλά και άλλοι που δεν επηρεάζουν όπως ο αριθμός των παιδιών που αναλαμβάνουν οι Λογοθεραπευτές ετησίως.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.