Επέκταση χρήσης επαυξητικής επικοινωνίας σε άτομο με μικτή χρόνια αφασία σε καθημερινές δραστηριότητες

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Extending use of augmentative communication system in an individual with chronic mixed aphasia in daily activitites
Επέκταση χρήσης επαυξητικής επικοινωνίας σε άτομο με μικτή χρόνια αφασία σε καθημερινές δραστηριότητες

Γιαννακοπούλου, Ειρήνη

Giannakopoulou, Eirini

2023-07-11
2023-10-06T05:49:13Z


Η παρούσα εργασία αποτελεί συνέχιση του θεραπευτικού προγράμματος, της διαμόρφωση και εκμάθησης της εφαρμογής JABtalk, ως Ε.Ε.Ε., μέσω τάμπλετ και αποσκοπεί στην επέκταση και εδραίωση των εκμαθημένων δεξιοτήτων, σε καθημερινές δραστηριότητες, για την λειτουργική επικοινωνία, ενός ασθενής 55 ετών, με χρόνια μικτή αφασία. Η εφαρμογή προσφέρει στον ασθενή, την δυνατότητα οπτικών αναπαραστάσεων καθώς και ηχητικής αναπαραγωγής του επιλεγμένου μηνύματος. Επίσης, εξατομικεύεται με βάση της ανάγκες και τις δυνατότητες του ασθενή και μπορεί να εμπλουτίζεται και να ακολουθεί την εξέλιξη του ασθενή. Τα περιβάλλοντα δραστηριοποίησης που εκπαιδευτικέ ο ασθενής, επιλέχθηκαν με βάση την καθημερινότητα του, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Ο ασθενής εκπαιδεύτηκε στην λειτουργική επικοινωνία και την αυτόνομη χρήση του συστήματος Ε.Ε.Ε., μέσω τάμπλετ σε φυσικά περιβάλλοντα της καθημερινότητας. Το θεραπευτικό πρόγραμμα, διήρκησε 9 μήνες (83 συνεδρίες, διάρκειας 60-90’) και η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε σε διάφορα περιβάλλοντα, όπως ο φούρνος που συχνάζει ο ασθενής, το περίπτερο, το σούπερ μάρκετ καθώς και το σπίτι, με συχνότητα 3-4 φορών την εβδομάδα. Ακόμα, στην παρέμβαση συμπεριλήφθηκε η εκπαίδευση του ασθενή στην συνθήκη πραγματικού διαλόγου, με οικεία και μη πρόσωπα, με την συμμετοχή εθελοντών. Τα αποτελέσματα που πάρθηκαν από την παρούσα εργασία, επισημαίνουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήσης ενός συστήματος Ε.Ε.Ε., ως μέσο για λειτουργική επικοινωνία στις καθημερινές δραστηριότητες καθώς και τα οφέλη της σε γλωσσικό, γνωστικό, ψυχοκοινωνικό και επικοινωνιακό επίπεδο.
This study is a continuation of the therapeutic program, the formation and learning of the JABtalk application, as an A.C.C., through a tablet and aims to expand and consolidate the learned skills, in daily activities, for functional communication, of a 55-year-old patient, with chronic mixed aphasia. The application offers the patient the possibility of visual representa-tions as well as audio playback of the selected message. It is also personalized based on the patient's needs and capabilities and can be enriched and follow the patient's progress. The patient's training environments were chosen based on his daily life, needs, and wishes. The patient was trained in functional communication and the autonomous use of the EEE sys-tem, through a tablet in natural environments of everyday life. The therapeutic program lasted 9 months (83 sessions, lasting 60-90') and the intervention was carried out in various environ-ments, such as the bakery frequented by the patient, the kiosk, the supermarket as well as the home, with a frequency of 3-4 times the week. Furthermore, the intervention included the train-ing of the patient in the condition of real dialogue, with familiar and unfamiliar persons, with the participation of volunteers. The results obtained from this work point out the advantages offered using an A.C.C. sys-tem, as a means for functional communication in daily activities as well as its benefits at a linguistic, cognitive, psychosocial, and communicative level


Εφαρμογή JABtalk
Επικοινωνιακές δεξιότητες
Τάμπλετ
Μικτή αφασία
Mixed aphasia
Επαυξητική επικοινωνία
Επικοινωνιακές διαταραχές
Communication disorder
Augmentative communication
Communication skills
Communication disorders
Καθημερινές δραστηριότητες
JABtalk application
Tablet
Daily activities
Speech therapy





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.