MICE tourism (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) represents a specialized type of tourism that focuses on conferences, exhibitions, business meetings and awards. Greece has great potential for the development of this type of tourism due to its infrastructure, its rich history and cultural heritage, as well as its beautiful natural environment.
MICE tourism in Greece requires careful planning and cooperation between various actors, such as local authorities, the private sector, and the tourism industry. The goal is to create attractive packages and offers for business meetings and events, attracting customers from international markets.
The success of MICE tourism in Greece depends on many factors, such as the quality of services, access to modern conference facilities, and promotion of the destination. Also, the management of tourism events must be adapted to the needs of businesses and event organizers.
MICE tourism in Greece can contribute to the development of the local economy and tourism industry, providing an additional source of income and creating jobs. The success of this tourism requires constant development and adaptation to the international trends and needs of businesses and events.
In this work, a primary quantitative research is carried out among participants/entities in corresponding actions of this type of tourism with the aim of investigating and recording their attitudes and opinions in relation to the relationship created with the organizers.
The analysis of the survey data revealed that this relationship is currently relatively positive, but there is considerable room for improvement on the part of the organizers
Ο τουρισμός MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) αντιπροσωπεύει έναν εξειδικευμένο τύπο τουρισμού που εστιάζεται σε συνέδρια, εκθέσεις, επαγγελματικές συναντήσεις και επιβραβεύσεις. Η Ελλάδα διαθέτει μεγάλο δυναμικό για την ανάπτυξη αυτού του είδους τουρισμού λόγω της υποδομής της, της πλούσιας ιστορίας και πολιτισμικής κληρονομιάς της, καθώς και του όμορφου φυσικού περιβάλλοντος.
Ο τουρισμός MICE στην Ελλάδα απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και συνεργασία ανάμεσα σε διάφορους φορείς, όπως τις τοπικές αρχές, τον ιδιωτικό τομέα, και τον τουριστικό κλάδο. Ο στόχος είναι η δημιουργία ελκυστικών πακέτων και προσφορών για επιχειρηματικές συναντήσεις και εκδηλώσεις, προσελκύοντας πελάτες από διεθνείς αγορές.
Η επιτυχία του τουρισμού MICE στην Ελλάδα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ποιότητα των υπηρεσιών, η πρόσβαση σε σύγχρονες εγκαταστάσεις συνεδρίων, και η προώθηση του προορισμού. Επίσης, η διαχείριση τουριστικών εκδηλώσεων πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των οργανωτών εκδηλώσεων.
Ο τουρισμός MICE στην Ελλάδα μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και της τουριστικής βιομηχανίας, παρέχοντας μια πρόσθετη πηγή εσόδων και δημιουργώντας θέσεις εργασίας. Η επιτυχία αυτού του τουρισμού απαιτεί διαρκή ανάπτυξη και προσαρμογή στις διεθνείς τάσεις και ανάγκες των επιχειρήσεων και των εκδηλώσεων.
Στην παρούσα εργασία διενεργείται μια πρωτογενής ποσοτική έρευνα μεταξύ συμμετεχόντων/ουσών σε αντίστοιχες δράσεις αυτού του τουριστικού είδους με στόχο την διερεύνηση και καταγραφή των στάσεων και απόψεων αυτών σε σχέση με την σχέση που δημιουργείται με τους διοργανωτές.
Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας ανέδειξε ότι η σχέση αυτή είναι επί του παρόντος σχετικώς θετική, αλλά υφίστανται σημαντικά περιθώρια βελτίωσης από την πλευρά των διοργανωτών.