Cost of quality in manufacturing food companies. The critical factors affecting the cost of quality and its effect on the performance of these companies

This item is provided by the institution :
University of Patras   

Repository :
Nemertes   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το κόστος ποιότητας σε βιομηχανικές-μεταποιητικές επιχειρήσεις τροφίμων. Οι κρίσιμοι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος ποιότητας και η επίδρασή του στην απόδοση των επιχειρήσεων αυτών
Cost of quality in manufacturing food companies. The critical factors affecting the cost of quality and its effect on the performance of these companies

Δημητράντζου, Χριστίνα

Dimitrantzou, Christina

2023-10-10
2023-10-30T12:25:12Z


Purpose – The present thesis focuses on the Food and Beverage (F&B) companies and aims at determining the influence of organizational structure, competitive strategy and innovation on Cost of Quality (CoQ). Determining the influence of CoQ on business performance of these companies is also an aim of this thesis. Design/methodology/approach – The Greek F&B companies were approached through a structured questionnaire and 322 participated in the study. Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) were applied to extract and validate the latent constructs examined, while their relationships were determined through applying the Structural Equation Modeling (SEM) methodology. Findings – Both the dimensions of a company’s organizational structure, namely centralization and formalization, as well as one of the two types of a company’s competitive strategy, namely cost leadership strategy, positively influence CoQ. On the contrary, the other type of a company’s competitive strategy, namely differentiation strategy, and the innovation do not influence CoQ. Moreover, CoQ has a significant positive effect on the business performance dimensions, namely financial and operational performance. Research limitations/implications – The small sample size of the F&B companies operating in one country, the different F&B sub-sectors, the subjective character of the data collected and the cross-sectional nature of the study are the limitations of the present thesis. Practical implications – This thesis provides academicians and practitioners with a better understanding of the factors that influence the quality cost. Moreover, this study provides guidelines for F&B companies to enhance their business performance through managing CoQ and its influencing factors. Originality/value – Τhis is the first study that examines, in a single model, the effects of organizational structure, competitive strategy and innovation on CoQ and the effect of CoQ on business performance of the F&B companies.
Σκοπός – Η παρούσα διατριβή εστιάζει στις επιχειρήσεις Τροφίμων και Ποτών και στοχεύει στον προσδιορισμό της επίδρασης της οργανωτικής δομής, της ανταγωνιστικής στρατηγικής και της καινοτομίας στο κόστος ποιότητας. Ο προσδιορισμός της επίδρασης του κόστους ποιότητας στην απόδοση των επιχειρήσεων αυτών είναι επίσης ένας στόχος αυτής της διατριβής. Μεθοδολογία – Οι ελληνικές επιχειρήσεις Τροφίμων και Ποτών προσεγγίστηκαν μέσω ενός δομημένου ερωτηματολογίου και 322 συμμετείχαν στην έρευνα. Η Διερευνητική Παραγοντική Ανάλυση (Exploratory Factor Analysis-EFA) και η Επιβεβαιωτική Παραγοντική Ανάλυση (Confirmatory Factor Analysis-CFA) εφαρμόστηκαν για την εξαγωγή και την επιβεβαίωση των λανθανόντων παραγόντων που εξετάστηκαν, ενώ οι σχέσεις τους προσδιορίστηκαν μέσω της εφαρμογής της μεθοδολογίας του Μοντέλου Δομικών Εξισώσεων (Structural Equation Modeling-SEM). Ευρήματα – Τόσο οι διαστάσεις της οργανωτικής δομής, δηλαδή η συγκέντρωση και η τυποποίηση, όσο και η μία από τους δύο τύπους ανταγωνιστικής στρατηγικής, η στρατηγική της ηγεσίας κόστους, επηρεάζουν θετικά το κόστος ποιότητας. Αντίθετα, ο άλλος τύπος ανταγωνιστικής στρατηγικής, δηλαδή η στρατηγική της διαφοροποίησης, και η καινοτομία δεν επηρεάζουν το κόστος ποιότητας. Επιπλέον, το κόστος ποιότητας έχει σημαντική θετική επίδραση και στις δύο διαστάσεις της απόδοσης των επιχειρήσεων, τόσο στην χρηματοοικονομική απόδοση όσο και στην λειτουργική απόδοση. Περιορισμοί της έρευνας – Το μικρό μέγεθος του δείγματος των επιχειρήσεων Τροφίμων και Ποτών που δραστηριοποιούνται σε μία χώρα, οι διαφορετικοί υπο-κλάδοι Τροφίμων και Ποτών, ο υποκειμενικός χαρακτήρας των δεδομένων που συλλέγονται και η διατομεακή φύση της μελέτης, κατά την οποία τα δεδομένα συλλέγονται σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, είναι οι περιορισμοί της παρούσας διατριβής. Πρακτικές εφαρμογές – Αυτή η διατριβή παρέχει στους ακαδημαϊκούς και στους επαγγελματίες μια καλύτερη κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν το κόστος ποιότητας. Επιπλέον, αυτή η μελέτη παρέχει οδηγίες στις επιχειρήσεις Τροφίμων και Ποτών προκειμένου να βελτιώσουν την απόδοσή τους μέσω της διαχείρισης του κόστους ποιότητας και των παραγόντων που το επηρεάζουν. Πρωτοτυπία – Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που εξετάζει, σε ένα μόνο μοντέλο, τις επιπτώσεις της οργανωτικής δομής, της ανταγωνιστικής στρατηγικής και της καινοτομίας στο κόστος ποιότητας καθώς επίσης και την επίδραση του κόστους ποιότητας στην απόδοση των επιχειρήσεων Τροφίμων και Ποτών.


Business performance
Οργανωτική δομή
Competitive strategy
Κόστος ποιότητας
Επιχειρήσεις Τροφίμων και Ποτών
Food and Beverage (F&B) companies
Cost of Quality (CoQ)
Organizational structure
Ανταγωνιστική στρατηγική





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)