Εφαρμογή της σύχρονης θεωρίας χαρτοφυλακίου για την αριστοποίηση εμπορικού χαρτοφυλακίου με τη χρήση μαθηματικού προγραμματισμού

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εφαρμογή της σύχρονης θεωρίας χαρτοφυλακίου για την αριστοποίηση εμπορικού χαρτοφυλακίου με τη χρήση μαθηματικού προγραμματισμού (EL)

Τσιλιγιάννη, Χριστιάνα (EL)
Tsiligianni, Christiana (EN)

ntua (EL)
Μαυρωτάς, Γεώργιος (EL)
Διακουλάκη, Δανάη (EL)
Τσακανίκας, Άγγελος (EL)

bachelorThesis

2015-10-02
2016-05-27T11:44:29Z
2016-05-27


Η πολυκριτηριακή αριστοποίηση ως μέρος του μαθηματικού προγραμματισμού αποτελεί σήμερα ευρέως χρησιμοποιούμενο εργαλείο στα οικονομικά, τη στρατηγική σε πολεμικές επιχειρήσεις, τις επενδύσεις, τις μεταφορές, το σχεδιασμό παραγωγικών διεργασιών, την εφοδιαστική αλυσίδα, την επιλογή τεχνολογιών κ.α. Εντοπίζει τις λύσεις, δηλαδή τιμές των μεταβλητών απόφασης, που βελτιστοποιούν πολλά κριτήρια (αντικειμενικές συναρτήσεις) συγχρόνως, ενώ παράλληλα ικανοποιούνται οι βασικές σχέσεις μεταξύ των μεταβλητών απόφασης που πηγάζουν από τις θεμελιώδεις αρχές του προβλήματος, π.χ. ισοζύγια μάζας και ενέργειας καθώς και άλλοι ανισοτικοί περιορισμοί του πεδίου τιμών που επιβάλλονται από το θεσμικό πλαίσιο, την πολιτική της διοίκησης του έργου κ.α. Στην παρούσα εργασία αναπτύσσεται μαθηματικό πρότυπο, με τη βοήθεια της Σύγχρονης Θεωρίας Χαρτοφυλακίου, που περιγράφει το πρόβλημα κατανομής κεφαλαίου προώθησης προϊόντων σε εναλλακτικές στρατηγικές προώθησης, ανά μάρκα προϊόντος και πελάτη, με στόχο τη μεγιστοποίηση των εσόδων πωλήσεων και τη σύγχρονη ελαχιστοποίηση του κινδύνου. Το πρότυπο εφαρμόζεται σε συνδυασμούς προϊόντων και πελατών της εταιρείας προμηθευτή Procter & Gamble για την αγορά της Ελλάδας. Για την πρώτη αριστοποίηση που πραγματοποιείται, γίνεται χρήση της επαυξημένης μεθόδου ε-περιορισμών (μέθοδος AUGMECON). Στη συνέχεια, με δεδομένη τη βέλτιστη κατανομή ποσοστών κεφαλαίου προώθησης ανά μάρκα προϊόντος και πελάτη αναπτύσσεται μαθηματικό πρότυπο (ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού με μία αντικειμενική συνάρτηση) για τη βελτιστοποίηση κατανομής των επιμέρους κεφαλαίων σε προωθητικές ενέργειες υψηλής ή μεσαίας ακροαματικότητας με κριτήριο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης προϊόντος ανά πελάτη. Οι αριστοποιήσεις που περιγράφονται πραγματοποιούνται με τη χρήση του λογισμικού GAMS. Η μέθοδος θέτει σε επιστημονική βάση τον δυναμικό σχεδιασμό στρατηγικής προώθησης προϊόντων που μέχρι σήμερα πραγματοποιείτο με βάση την εμπειρία και υποκειμενικά κριτήρια από το εμπορικό τμήμα της εκάστοτε εταιρίας. (EL)


Διαχείρηση (EL)
Θεωρία χαρτοφυλακίου (EL)
Βελτιστοποίηση (EL)
Εμπορικό χαρτοφυλάκιο (EL)

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων (ΙΙ). Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.