Τρισδιάστατη μοντελοποίηση και ανάλυση κοντραμπάσου σε περιβάλλον CAD-CAE

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Τρισδιάστατη μοντελοποίηση και ανάλυση κοντραμπάσου σε περιβάλλον CAD-CAE (EL)

Βαγιάννος, Ιωάννης (EL)
Vagiannos, Ioannis (EN)

ntua (EL)
Αντωνιάδης, Ιωάννης (EL)
Σπιτάς, Βασίλειος (EL)
Προβατίδης, Χριστόφορος (EL)

bachelorThesis

2016-06-23
2016-03-10
2016-06-23T12:32:15Z


Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται περιγραφή της ανάπτυξης και ανάλυσης του μοντέλου πεπερασμένων στοιχείων κοντραμπάσου. Για την ανάπτυξη του μοντέλου χρησιμοποιήθηκε ο εξοπλισμός του Εργαστηρίου Σαχείας Κατασκευής Πρωτοτύπων και Εργαλείων – Αντίστροφου Σχεδιασμού και του Εργαστηρίου Στοιχείων Μηχανών της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στόχος της εργασίας ήταν η συμβολή στη σύγχρονη μελέτη των μουσικών οργάνων της οικογένειας των εγχόρδων. Για την επίτευξη αυτού του στόχου πάρθηκαν δύο βασικές αποφάσεις. Η πρώτη ήταν η μελέτη να αφορά ένα όργανο το οποίο έχει, μέχρι στιγμής, μελετηθεί πολύ λιγότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα της οικογένειας. Αυτό είναι το κοντραμπάσο. Η δεύτερη ήταν να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων για τη δημιουργία του μοντέλου, η οποία παίζε, πλέον, ενεργό ρόλο στην τεχνολογία μουσικών οργάνων. Στο κείμενο παρουσιάζεται η διαδικασία της σάρωσης του οργάνου και της επεξεργασίας των δεδομένων που λήφθηκαν σε CAD. Στη συνέχεια, τα μοντέλα CAD χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία τριών διακριτών μοντέλων πεπερασμένων στοιχείων. Ενός στερεού μοντέλου και δύο μοντέλων της κοιλότητας αέρα, τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους στις οριακές συνθήκες. Γίνεται ανάλυση ιδιομορφών και των τριών μοντέλων και αρμονική ανάλυση του στερεού. Σα αποτελέσματα συγκρίνονται αρχικά μεταξύ τους και στη συνέχεια με πειραματικά δεδομένα που υπάρχουν διαθέσιμα από παλαιότερες μελέτες. Βγαίνουν συμπεράσματα που αφορούν την αλληλεπίδραση μεταξύ στερεού και κοιλότητας αέρα. Tέλος, προτείνεται μία βελτίωση στην υπάρχουσα ονοματολογία των ιδιομορφών του κοντραμπάσου και παρουσιάζονται κάποιες από τις δυνατότητες περαιτέρω μελέτης που υπάρχουν. (EL)
In the present thesis the development and analysis of a Double Bass model is described. For the development of the model the equipment of Rapid Prototyping and Tooling – R everse E ngineering Laboratory and of Machine Elements and Dynamics Laboratory (School of Mechanical Engineering of NTUA) was used. The objective of the thesis was to contribute to the modern study of string instruments technology. The Finite Element Method (FEM) was selected for the creation of the model. This decision was made because FEM has henceforth a major ro le in acoustics and musical instrument study. In the text, the process of the body scan is presented, as is the way that the obtained data is processed in CAD environment . Afterwards, the CAD model was used for the creation of three different finite elemen t models. A model of the solid body and two models of the air cavity, each with different boundary condit ions, were created and analyzed . Modal analysis of all the models was executed. Harmonic analysis of the solid model was used in order to obtain additi onal data. All the res ults were compared to one another and to experimental data. Conclusions, regarding the interaction of the solid body and the air cavity were drawn. Finally, an improvement in the naming of the Eigen modes was proposed and some of the possible future studies are proposed. (EN)


Musical instruments (EL)
Finite elements method (EL)
Ακουστική (EL)
Μουσικά όργανα (EL)
Acoustics (EL)
Δυναμική μουσικών οργάνων (EL)
Κοντραμπάσο (EL)
Πεπερασμένα στοιχεία (EL)
Musical instruments dynamics (EL)
Contrabass (EN)

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών (EL)

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.