Ανάπτυξη μοντέλου χωροθέτησης κινητών μονάδων ελέγχου καυσαερίων

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανάπτυξη μοντέλου χωροθέτησης κινητών μονάδων ελέγχου καυσαερίων (EL)

Κωνσταντίνου, Θεοδώρα (EL)
Konstantinou, Theodora (EN)

ntua (EL)
Ψαριανός, Βασίλειος (EL)
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος (EL)
Σπυροπούλου, Ιωάννα (EL)

bachelorThesis

2016-09-19
2016-07-20
2016-09-19T08:03:47Z


Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός μαθηματικού μοντέλου βέλτιστης χωροθέτησης κινητών μονάδων ελέγχου καυσαερίων για μια επιλεγμένη περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Το μοντέλο που χρησιμοποιείται αποτελεί μια παραλλαγή ενός μοντέλου χωροθέτησης εγκαταστάσεων, του μοντέλου συνόλου κάλυψης, και διατυπώνεται ως ένα πρόβλημα βελτιστοποίησης υπό κατάλληλους περιορισμούς. Στόχος του μοντέλου αυτού είναι η αναζήτηση του βέλτιστου αριθμού και των βέλτιστων θέσεων των απαιτούμενων κινητών μονάδων ελέγχου καυσαερίων στην περιοχή εφαρμογής, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί επάρκεια ελέγχων αλλά και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος χωροθέτησης. Η επίλυση του μαθηματικού μοντέλου πραγματοποιείται με τη μέθοδο των Γενετικών Αλγορίθμων και τη χρήση του λογισμικού Evolver. Επιλέγονται εκείνες οι παράμετροι του Γενετικού Αλγορίθμου που δίνουν τα καλύτερα αποτελέσματα και, με βάση αυτές, γίνεται ανάλυση ευαισθησίας. Τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται δείχνουν ότι η μέθοδος των Γενετικών Αλγορίθμων δίνει ικανοποιητικές λύσεις σε αποδεκτό υπολογιστικό χρόνο και ότι, έτσι, είναι δυνατή η αποτελεσματική εφαρμογή της προσέγγισης που ακολουθήθηκε στην πράξη. (EL)
The objective of this diploma thesis is the development of a mathematical model, for locating vehicle emissions testing mobile units in an urban area. The model developed is the set covering location model, and is formulated as an optimization problem under suitable constraints. The model aims at determining the optimal number and locations of the mobile units that are required in a network, in an attempt to ensure inspection adequacy and to minimize fixed and variable costs. In order to solve the model, Genetic Algorithms are utilized. The results presented show that Genetic Algorithms produce satisfactory solutions in an acceptable computational time and that the approach suggested in this thesis can be implemented effectively. (EN)


Μοντέλο συνόλου κάλυψης (EL)
Πρόβλημα βελτιστοποίησης (EL)
Μοντέλο χωροθέτησης εγκαταστάσεων (EL)
Κινητές μονάδες ελέγχου καυσαερίων (EL)
Γενετικοί αλγόριθμοι (EL)
Vehicle emissions testing mobile units (EN)
Set covering location model (EN)
Optimization problem (EN)
Facility location model (EN)
Genetic algorithms (EN)

Greek

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης (EL)

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)