Investigation of the parameters of the horizontal and vertical alignment regarging stopping sight distance visibility

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση παραμέτρων οριζοντιογραφίας και μηκοτομής για την ορατότητα σε στάσηInvestigation of the parameters of the horizontal and vertical alignment regarging stopping sight distance visibility (EL)
Investigation of the parameters of the horizontal and vertical alignment regarging stopping sight distance visibility (EN)

Καββαδία, Μαργαρίτα-Λουίζα (EL)
Kavvadia, Margarita-Louiza (EN)

ntua (EL)
Μερτζάνης, Φώτιος (EL)
Λοΐζος, Ανδρέας (EL)
Γιαννής, Γεώργιος (EL)
Μπαλλής, Αθανάσιος (EL)

bachelorThesis

2017-01-18
2017-01-18T13:13:35Z
2016-11-02


Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση επάρκειας του Μήκους Ορατότητας για Στάση (ΜΟΣ) μέσω τρισδιάστατης συνδυασμένης προσέγγισης, σε περίπτωση επαλληλίας οριζοντιογραφικής καμπύλης και καμπύλης μηκοτομής κατά τη χάραξη μιας οδού, εφαρμόζοντας τις ελάχιστες ακτίνες των καμπυλών που προτείνονται σύμφωνα με τις ελληνικές οδηγίες σχεδιασμού οδών (ΟΜΟΕ-Χ, 2001). Ο έλεγχος επάρκειας της ορατότητας βασίζεται στη διαφορά του Διατιθέμενου έναντι του Απαιτούμενου ΜΟΣ. Η έρευνα πραγματοποιείται σε οδό με αριστερόστροφη οριζοντιογραφική καμπύλη η οποία επαλληλίζεται με κυρτή καμπύλη μηκοτομής. Εξετάζονται οι περιπτώσεις διαχωρισμένου και ενιαίου οδοστρώματος. Για τη χάραξη της οδού και τον προσδιορισμό του ΜΟΣ χρησιμοποιείται το λογισμικό οδοποιίας ‘FM12’. Ο σχεδιασμός της οδού γίνεται σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ-Χ, με εφαρμογή των ελαχίστων ακτίνων των καμπυλών σε οριζοντιογραφία και μηκοτομή συνδυάζοντας τις μέγιστες κατά μήκος κλίσεις. Από την έρευνα προκύπτει ότι η χρήση των προτεινόμενων ελαχίστων τιμών κατά τις ΟΜΟΕ-Χ, δεν παρέχει επαρκές ΜΟΣ. Πραγματοποιήθηκε λοιπόν περαιτέρω ανάλυση στην προσαρμογή των ελαχίστων τιμών, προκειμένου να ικανοποιείται η επάρκεια του ΜΟΣ σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ-Χ. (EL)
The objective of this Diploma Thesis is to investigate the adequacy of the Stopping Sight Distance (SSD), through three-dimensional combined approach in the case of the superposition of a horizontal and vertical curve in the tracing of a road, applying the minimum radii for those curves according to the Greek guidelines (ΟΜΟΕ-Χ, 2001). The investigation for the adequate visibility is based on the difference of the Available versus the Demanded SSD. The research is carried out for a road with a left horizontal curve combined with a crest vertical curve. Both divided and undivided roads are examined. The road design software, ‘FM12’, is used for the tracing of the road and the calculation of the SSD. The road is planned according to ΟΜΟΕ-Χ for the application of the minimum radius for the horizontal and vertical curve combining the maximum longitudinal inclination. From the research occurs that with the application of the minimum radii according to ΟΜΟΕ-Χ, adequate SSD is not provided. Further research is conducted for the adjustment of the minimum values, in order to ensure the adequacy of the SSD according to ΟΜΟΕ-Χ. (EN)


Μήκος ορατότητας για στάση (ΜΟΣ) (EL)
Λογισμικό χάραξης οδών (EL)
Σύμπτωση οριζοντιογραφικής καμπύλης και καμπύλης μηκοτομής (EL)
Τρισδιάστατη χάραξη οδών (EL)
Stopping sight distance (SSD) (EN)
Superposition of horizontal and vertical curve (EN)
Three-dimensional road design (EN)
Road design software (EN)

Greek

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)