Διερεύνηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων οδηγών κατά την προσπέραση οχημάτων από μηχανοκίνητα δίκυκλα

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων οδηγών κατά την προσπέραση οχημάτων από μηχανοκίνητα δίκυκλα (EL)

Μπαρμπουνάκης, Εμμανουήλ (EL)
Barmpounakis, Emmanouil (EN)

ntua (EL)
Λοΐζος, Ανδρέας (EL)
Γκίκας, Βασίλειος (EL)
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος (EL)
Γκόλιας, Ιωάννης (EL)
Γιαννής, Γεώργιος (EL)
Γκριτζά, Κωνσταντίνα (EL)
Βλαχογιάννη, Ελένη (EL)

doctoralThesis

2017-09-06
2017-07-13
2017-09-06T10:27:22Z


Σκοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση της διαδικασίας λήψης των αποφάσεων των οδηγών κατά την προσπέραση οχημάτων από μηχανοκίνητα δίκυκλα και η αλληλεπίδρασή τους με τα υπόλοιπα οχήματα σε αστική αρτηρία. Για τη δημιουργία μίας λεπτομερούς βάσης δεδομένων με τροχιές ΜΔ γίνεται η χρήση των Μη Επανδρωμένων Εναέριων Συστημάτων (ΜΕΣ – Unmanned Aerial System – UAS). Η βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε, άνοιξε το δρόμο για τη χρήση ανεπτυγμένων μεθοδολογικών εργαλείων Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning). Συγκεκριμένα, αναπτύχθηκαν Δέντρα Αποφάσεων (Decision Trees) και άλλοι μέτα-αλγόριθμοι, μία ειδική περίπτωση προτύπων Μηχανικής Μάθησης, με σκοπό την προτυποποίηση των μη συμβατικών σεναρίων προσπέρασης των ΜΔ. Τα ανεπτυγμένα πρότυπα δέντρων αποφάσεων δίνουν τη δυνατότητα να περιγραφεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων του μοτοσυκλετιστή πριν τον ελιγμό της προσπέρασης και να αναδειχθούν οι σημαντικοί παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη κατά τη διάρκεια του φαινομένου, όπως διαφορές ταχυτήτων, χωρικοί παράγοντες και η τοποθέτηση των οχημάτων. Στη συνέχεια, γίνεται διερεύνηση στην αλληλεπίδραση των ΜΔ και των υπόλοιπων οχημάτων σε τμήμα μιας αρτηρίας κάνοντας χρήση της Θεωρίας Παιγνίων (Game Theory). Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η συνεργασία μεταξύ των οδηγών μπορεί να επέλθει σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως είναι αυτό των αστικών οδών, ενώ οι συνεργατικές στρατηγικές οδηγούν σε αυξημένη μέση ταχύτητα, αυξημένες τιμές του καινοτόμου μεγέθους «Άνεση κατά την Προσπέραση» και αυξημένο ποσοστό επιτυχημένων προσπεράσεων. Η συνεισφορά των αποτελεσμάτων και των ευρημάτων που προέκυψαν από την προτυποποίηση της διαδικασίας λήψης των αποφάσεων των οδηγών και της αλληλεπίδρασης διαφορετικών τύπων οχημάτων είναι ιδιαίτερης σημασίας για το σχεδιασμό σύγχρονων έξυπνων συνεργατικών συστημάτων μεταφορών, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον όπου οι τεχνολογίες V2V, τα αυτόνομα οχήματα (Autonomous Vehicles) και τα συνδεμένα οχήματα (Connected Vehicles) είναι στα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ερευνητική κοινότητα. (EL)


Μηχανική Μάθηση (EL)
Θεωρία Παιγνίων (EL)
Κυκλοφορία Οχημάτων (EL)
Μηχανοκίνητα Δίκυκλα (EL)
Αλληλεπίδραση Οχημάτων (EL)
Game Theory (EN)
Powered Two Wheelers (EN)
Traffic Flow (EN)
Vehicle Interaction (EN)
Machine Learning (EN)

Greek

Σχολή Πολιτικών Μηχανικών (EL)
Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωιακής Υποδομής - Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)