Impact investigation of driving behaviour profiles on traffic flow properties and emissions of air pollutants

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση των επιδράσεων προτύπων οικολογικής και απότομης οδήγησης στα μεγέθη της κυκλοφοριακής ροής και στις εκπομπές ρύπων (EL)
Impact investigation of driving behaviour profiles on traffic flow properties and emissions of air pollutants (EN)

Αδαμίδης, Φίλιππος (EL)
Adamidis, Filippos (EN)

ntua (EL)
Γκόλιας, Ιωάννης (EL)
Γιαννής, Γεώργιος (EL)
Βλαχογιάννη, Ελένη (EL)

bachelorThesis

2017-11-03
2018-02-15T11:09:03Z
2018-02-15


Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των επιδράσεων προτύπων οικολογικής και απότομης οδήγησης στα μεγέθη της κυκλοφοριακής ροής και στις εκπομπές ρύπων από επιβατικά οχήματα. Για τη συλλογή των δεδομένων οδήγησης χρησιμοποιήθηκε εφαρμογή για έξυπνα κινητά τηλέφωνα (smartphones) και δημιουργήθηκε μια βάση δεδομένων με 4156 αστικές διαδρομές. Η εξαγωγή των προτύπων επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων βασίστηκε στην ομαδοποίηση Κ-μέσων, ενώ η προσομοίωση της κυκλοφορίας οχημάτων έγινε με το μικροσκοπικό προσομοιωτή SUMO. Η διερεύνηση των επιπτώσεων στους ρύπους βασίστηκε σε τρία διακριτά σενάρια: το πρώτο αφορά σε ροή οχημάτων σε μη σηματοδοτούμενη αστική οδό, το δεύτερο σε ροή οχημάτων που διακόπτεται από φωτεινό σηματοδότη και το τρίτο σε προσομοίωση ενός ολόκληρου δικτύου με πραγματικά δεδομένα προέλευσης-προορισμού. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η απότομη οδήγηση προκαλεί αύξηση των ρύπων, ενώ η πιο ομαλή οδήγηση προκαλεί μείωση των ρύπων, η οποία είναι στατιστικά σημαντική και δεν οφείλεται στη τυχαιότητα. Συμπεραίνεται ότι οι οδηγοί που περιορίζουν τις επιταχύνσεις και τις επιβραδύνσεις των οχημάτων τους συμβάλλουν θετικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων, δηλαδή πραγματοποιούν οικολογική οδήγηση. (EL)
The aim of this diploma thesis is to assess the impact of ecological and harsh acceleration and deceleration profiles on the main properties of traffic flow and on the emissions of air pollutants. In order to collect the essential driving data, a mobile phone application was used as part of a previous study. The resulting database contains a total of 4156 urban trips originating from 100 distinct drivers. The extraction of the acceleration and deceleration profiles was based on k-means clustering, which resulted in the separation of the database in three clusters using some of the included variables, whereas the traffic simulation was done using the SUMO microscopic simulation software. The investigation of the impacts was based on three different scenarios; the first one concerns traffic simulation on a non-signalised urban arterial, the second one a simulation on a signalised urban arterial and the third one the simulation of an urban network with real O/D data (Luxembourg SUMO Traffic). The results showed that driving harshly leads to an increase in emissions, whereas driving smoothly leads to a statistically significant reduction in the emissions of air pollutants. Therefore, drivers who endorse a smoother accelerating and decelerating behaviour contribute positively to the reduction of air pollution from passenger cars, which means that they perform eco-driving. (EN)


Οδηγική συμπεριφορά (EL)
Ρύποι (EL)
Οικολογική οδήγηση (EL)
Προσομοίωση (EL)
Ομαδοποίηση (EL)
Traffic simulation (EN)
K-means (EN)
Eco-driving (EN)
Clustering (EN)
Emissions (EN)

Greek

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)