see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Προτιμήσεις οδηγών απέναντι στην κοινοχρησία οχημάτων (EL)
Driver choices towards ridesharing (EN)

Μπουλούγαρη, Αθανασία (EL)
Boulougari, Athanasia (EN)

ntua (EL)
Γκόλιας, Ιωάννης (EL)
Βλαχογιάννη, Ελένη (EL)
Γιαννής, Γιώργος (EL)
Vlahogianni, Eleni (EN)
Golias, John (EN)
Yannis, George (EN)

bachelorThesis

2020-03-12
2020-11-09T10:57:25Z


Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας ήταν η διερεύνηση και ανάλυση των προτιμήσεων των οδηγών απέναντι στην υπηρεσία κοινοχρησίας οχημάτων, επικεντρώνοντας στην εξέταση του κατά πόσον οι μετακινούμενοι προτίθενται να χρησιμοποιούν από κοινού κάποιο όχημα, την εμπιστοσύνη τους ως προς αυτό και προσδιορίζοντας τους κύριους παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή της κοινοχρησίας οχημάτων ως μέσο για τη μεταφορά τους. Για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα με ερωτηματολόγιο προκειμένου να καταγραφούν οι προτιμήσεις των μετακινούμενων σχετικά με την κοινοχρησία οχημάτων. Στη συνέχεια, οι απαντήσεις κωδικοποιήθηκαν κατάλληλα και προετοιμάστηκαν ώστε να χρησιμοποιηθούν στη στατιστική ανάλυση. Αναπτύχθηκαν δύο στατιστικά μοντέλα διωνυμικής λογιστικής παλινδρόμησης για τον προσδιορισμό της πρόθεσης επιλογής της υπηρεσίας κοινοχρησίας. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το κόστος για μετακίνηση αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα στην επιλογή της κοινοχρησίας ως τρόπου μετακίνησης. Επίσης, κυρίως οι νέοι και οι γυναίκες μετακινούμενοι δηλώνουν πως θα επέλεγαν την κοινοχρησία σε μεγάλο βαθμό. Επιπλέον, προέκυψε ότι στις μετακινήσεις με σκοπό την εργασία η αύξηση του χρόνου αλλά και του αριθμού των διαδρομών σε εβδομαδιαία βάση, οδηγεί σε αύξηση της πιθανότητας για μελλοντική χρήση της υπηρεσίας κοινοχρησίας οχημάτων. (EL)
The objective of this Diploma Thesis is to investigate and analyse drivers’ preferences towards ridesharing, with focus on investigating whether passengers intend to share vehicles and identifying the main factors determining the choice of ridesharing service as a travel mode. On that purpose, a stated preference experiment (questionnaire survey) was carried out in order to capture travelers’ preferences on ride sharing preferences in Athens. Subsequently, an appropriate modeling methodology was adopted, including the development of two binary logistic regression models. Results indicate that especially young and female travelers were found willing more to use ridesharing services. Furthermore, it was found that when traveling for work, increased transit time and number of work related weekly trips lead to increased probability of ridesharing use. (EN)


Υπηρεσία κοινοχρησίας οχημάτων (EL)
Διωνυμική λογιστική παλινδρόμηση (EL)
Προτιμήσεις οδηγών (EL)
Μέθοδος δεδηλωμένης προτίμησης (EL)
Drivers’ preferences (EN)
Stated preference analysis (EN)
Ridesharing services (EN)
Binary logistic regression (EN)

Greek

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής (EL)

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)