Ανάπτυξη Μοντέλου Βέλτιστης Χωροθέτησης Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ανάπτυξη Μοντέλου Βέλτιστης Χωροθέτησης Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων (EL)
Development Of a Location Optimization Model Of Electric Bus Charging Stations (EN)

Τζαμάκος, Διονύσιος
Tzamakos, Dionysios

Ψαριανός, Βασίλειος
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος
Σπυροπούλου, Ιωάννα
ntua (EL)

bachelorThesis

2021-07-23
2021-11-26T11:40:41Z


Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η χωροθέτηση φορτιστών σε συγκεκριμένο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών για την φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων, υπό περιορισμένο χρόνο αναμονής στις τερματικές στάσεις του δικτύου. Αφορμή αποτελεί η μετάβαση σε ένα δίκτυο μεταφορών πιο φιλικό προς το περιβάλλον αλλά και τον χρήστη, αποδοτικότερο και λειτουργικά οικονομικότερο, σε σύγκριση με ένα τυπικό δίκτυο μεταφορών με λεωφορεία ντίζελ, η οποία εξετάζεται όλο και πιο έντονα από την διεθνή επιστημονική κοινότητα. Το πρόβλημα αυτό αποτελεί ένα πρόβλημα χωροθέτησης εγκαταστάσεων και ανήκει στην κατηγορία των Προβλημάτων Κάλυψης Κορυφών. Πραγματοποιείται η εγκατάσταση φορτιστών διαφορετικών ισχύων μέσω της ανάπτυξης ενός μοντέλου βελτιστοποίησης – ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού – ως προς το κόστος της επένδυσης αυτής, προκειμένου να χωροθετηθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός φορτιστών για την εξυπηρέτηση του δικτύου. Ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο μοντέλο ουρών αναμονής, το μοντέλο Μ/Μ/1, αξιοποιείται για τον υπολογισμό των χρόνων αναμονής στις τερματικές στάσεις. Το αναπτυχθέν μοντέλο εφαρμόζεται σε τεχνητό δίκτυο αναφοράς αστικών συγκοινωνιών από την βιβλιογραφία, και αξιολογείται η ορθότητα του και η ευαισθησία του μέσα από διάφορες αναλύσεις που πραγματοποιούνται. (EL)
Objective of this thesis is the placement of fast chargers in a specific network of public transport for the charging of the electric buses, under a limited waiting time at the terminals of the network. The reason is the transition to a transport network that is not only more environmentally friendly, but also user friendly, more efficient, and operationally cheaper, compared to a typical transport network with diesel buses. The above issue, besides, is increasingly being considered by the international scientific community. This problem is a facility location problem and belongs to the category of Vertex Covering Problems. Chargers of different powers are being installed, through the development of an optimization problem – integer linear programming – in terms of the cost of this investment in order, to locate the minimum number of chargers required to service the network. A widely used queuing model, the M/M/1 model, is employed to estimate bus queuing times at terminal stops. The proposed model is applied to a benchmark artificial urban transport network from the literature, and its correctness and sensitivity are evaluated through various analyzes carried out. (EN)


Πρόβλημα χωροθέτησης εγκαταστάσεων (EL)
Πρόβλημα κάλυψης κορυφών (EL)
Χρόνος αναμονής (EL)
Ηλεκτρικά λεωφορεία (EL)
Χωροθέτηση σταθμών φόρτισης (EL)
Battery electric bus (EN)
Facility location problem (EN)
Placement of electric bus charging stations (EN)
Vertex covering problem (EN)
Waiting time (EN)

Τομέας έργων υποδομής και αγροτικής ανάπτυξης. Εργαστήριο συγκοινωνιακής τεχνικής (EL)
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.