Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η χωροθέτηση φορτιστών σε συγκεκριμένο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών για την φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων, υπό περιορισμένο χρόνο αναμονής στις τερματικές στάσεις του δικτύου. Αφορμή αποτελεί η μετάβαση σε ένα δίκτυο μεταφορών πιο φιλικό προς το περιβάλλον αλλά και τον χρήστη, αποδοτικότερο και λειτουργικά οικονομικότερο, σε σύγκριση με ένα τυπικό δίκτυο μεταφορών με λεωφορεία ντίζελ, η οποία εξετάζεται όλο και πιο έντονα από την διεθνή επιστημονική κοινότητα. Το πρόβλημα αυτό αποτελεί ένα πρόβλημα χωροθέτησης εγκαταστάσεων και ανήκει στην κατηγορία των Προβλημάτων Κάλυψης Κορυφών. Πραγματοποιείται η εγκατάσταση φορτιστών διαφορετικών ισχύων μέσω της ανάπτυξης ενός μοντέλου βελτιστοποίησης – ακέραιου γραμμικού προγραμματισμού – ως προς το κόστος της επένδυσης αυτής, προκειμένου να χωροθετηθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός φορτιστών για την εξυπηρέτηση του δικτύου. Ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο μοντέλο ουρών αναμονής, το μοντέλο Μ/Μ/1, αξιοποιείται για τον υπολογισμό των χρόνων αναμονής στις τερματικές στάσεις. Το αναπτυχθέν μοντέλο εφαρμόζεται σε τεχνητό δίκτυο αναφοράς αστικών συγκοινωνιών από την βιβλιογραφία, και αξιολογείται η ορθότητα του και η ευαισθησία του μέσα από διάφορες αναλύσεις που πραγματοποιούνται.
(EL)
Objective of this thesis is the placement of fast chargers in a specific network of public transport for the charging of the electric buses, under a limited waiting time at the terminals of the network. The reason is the transition to a transport network that is not only more environmentally friendly, but also user friendly, more efficient, and operationally cheaper, compared to a typical transport network with diesel buses. The above issue, besides, is increasingly being considered by the international scientific community. This problem is a facility location problem and belongs to the category of Vertex Covering Problems. Chargers of different powers are being installed, through the development of an optimization problem – integer linear programming – in terms of the cost of this investment in order, to locate the minimum number of chargers required to service the network. A widely used queuing model, the M/M/1 model, is employed to estimate bus queuing times at terminal stops. The proposed model is applied to a benchmark artificial urban transport network from the literature, and its correctness and sensitivity are evaluated through various analyzes carried out.
(EN)