Evolution of pandemic impact on driver behavior in Greece using multivariate time series analysis

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εξέλιξη της επιρροής της πανδημίας στη συμπεριφορά οδηγών στην Ελλάδα με ανάλυση πολλαπλών χρονοσειρών (EL)
Evolution of pandemic impact on driver behavior in Greece using multivariate time series analysis (EN)

Γονίδη, Ασπασία (EL)
Gonidi, Aspasia (EN)

ntua (EL)
Γιαννής, Γεώργιος (EL)
Βλαχογιάννη, Ελένη (EL)
Μαυρομάτης, Στέργιος (EL)

bachelorThesis

2022-01-20T10:23:18Z
2021-07-19


Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της εξέλιξης της επιρροής της πανδημίας του κορωνοϊού 19 στη συμπεριφορά οδηγών στην Ελλάδα με ανάλυση πολλαπλών χρονοσειρών. Για τον σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν στοιχεία οδηγικής συμπεριφοράς και επιδημιολογικά δεδομένα. Για την ανάλυση των δεδομένων, αναπτύχθηκαν μοντέλα πολλαπλών χρονοσειρών Vector Autogression (VAR) και Structural Vector Autogression (SVAR) για την Ελλάδα, με ζεύγη μεταβλητών, που αφορούν στα χαρακτηριστικά οδήγησης και στην εξέλιξη της πανδημίας. Από την εφαρμογή της μεθοδολογίας, προέκυψαν τρία στατιστικά σημαντικά μοντέλα για την εκτίμηση της συμπεριφοράς των οδηγών, από τα οποία προέκυψε ότι η αύξηση των κρουσμάτων προκαλεί αύξηση της επιθετικής συμπεριφοράς των οδηγών, πιθανώς εξαιτίας της ψυχολογικής πίεσης αλλά και των χαμηλότερων κυκλοφορικών φόρτων στο οδικό δίκτυο. Επιπλέον, εξαιτίας των σημαντικών διαφορών που είχαν τα δύο «κύματα» εξάπλωσης της πανδημίας στην Ελλάδα, οι προβλέψεις είναι αξιόπιστες έως τον Σεπτέμβρη του 2020. (EL)
The aim of the present Diploma Thesis is to investigate the evolution of pandemic impact on driver behavior in Greece using multivariate time series analysis. Driver behavior and pandemic’s data were collected for Greece. For the data analysis, VAR and SVAR multivariate time-series models were developed, using pair of variables, with the first variable referring to driving characteristics and the second one to the pandemic evolution. The aforementioned methodology resulted in three models estimating driver behavior during the pandemic, from which it was demonstrated that the covid 19 cases’ increase causes increase in harsh accelerations, probably due to psychological pressure but also due to the lower traffic volumes at the road network. Furthermore, due to the significant differences in the two covid-19 “waves” in Greece, models’ predictions are valid up to September 2020. (EN)


Συμπεριφορά οδηγών (EL)
Πανδημία (EL)
Κορωνοϊός 19 (EL)
Οδήγηση (EL)
Περιοριστικά μέτρα (EL)
Επιδημιολογικά δεδομένα (EL)
Μοντέλα πολλαπλών χρονοσειρών VAR και SVAR (EL)
COVID-19 (EN)
Pandemic’s data (EN)
Restrictive measures (EN)
VAR and SVAR multivariate time-series models (EN)
Driving (EN)
Pandemic (EN)
Driver behavior (EN)

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής (EL)

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)