Ανάπτυξη πιθανοτικών μοντέλων προσδιορισμού της μέγιστης αντοχής σε θλίψη ναυπηγικών ελασμάτων

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανάπτυξη πιθανοτικών μοντέλων προσδιορισμού της μέγιστης αντοχής σε θλίψη ναυπηγικών ελασμάτων (EL)

Καρράς, Στέφανος (EL)
Karras, Stefanos (EN)

ntua (EL)
Spyrou, Kostas (EN)
Samuelides, Manolis (EN)
Anyfantis, Konstantinos (EN)

masterThesis

2022-06-07T06:43:09Z
2022-01


Η προτεινόμενη Μ.Ε. εντάσσεται στο πεδίο της μελέτης της δομικής αξιοπιστίας των επιμέρους κατασκευαστικών υποσυνόλων που απαρτίζουν την μεταλλική κατασκευή σκαφών και πιο συγκεκριμένα ναυπηγικών ελασμάτων που υπόκεινται σε θλιπτικά φορτία. Βασικός σκοπός της είναι η δημιουργία διαγραμμάτων λυγισμικής αντοχής συναρτήσει του βαθμού λυγηρότητας οι οποίες θα συνδέονται με μία καθορισμένη πιθανότητα αστοχίας. Η αβεβαιότητα στις ιδιότητες του υλικού (ελαστικότητα και πλαστικότητα), καθώς και οι αρχικές ατέλειες στην γεωμετρία που σχετίζονται με την παραγωγή, έχουν μοντελοποιηθεί πιθανοτικά λαμβάνοντας υπόψη ρεαλιστικές στατιστικές κατανομές. Ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη χρονική απόδοση, ένας προκαθορισμένος αριθμός λεπτομερών μη γραμμικών μοντέλων πεπερασμένων στοιχείων έχει κατασκευαστεί και προσομοιωθεί με την εκπαίδευση στατιστικών μοντέλων παλινδρόμησης σύμφωνα με τη μεθοδολογία απόκρισης επιφάνειας. Οι εναλλακτικές εξισώσεις που δημιουργήθηκαν, αρχικά επικυρώθηκαν και στη συνέχεια, για την παραγωγή των τυχαίων μεταβλητών και τη διάδοση των αβεβαιοτήτων, πραγματοποιηθούν στατιστικές προσομοιώσεις Μόντε Κάρλο. Τα ληφθέντα στατιστικά μοντέλα επέτρεψαν τη γενικευμένη αξιολόγηση αξιοπιστίας των ναυπηγικών ελασμάτων, τα οποία επιτρέπουν περαιτέρω τη σύγκριση με εμπειρικές συνθέσεις που βρίσκονται στους κανονισμούς και στην επιστημονική βιβλιογραφία. (EL)
The compressive resistance of steel plates used in ship structures is studied from a reliability perspective in an attempt to generate probabilistic curves that may be used within the framework of risk-based design. Uncertainty in the material properties (elasticity and plasticity) and production-related geometric distortions have been probabilistically modeled by considering realistic statistical structures. For time efficiency, a pre-defined number of detailed non-linear finite element models have been constructed and simulated based on design of experiments (DOE) sampling schemes in accordance with the response surface methodology. The generated surrogates were first validated and then used within a Monte Carlo Simulation (MCS) framework for uncertainty propagation. The probabilistic resistance of the plate populations of interest was obtained by identifying a parametric statistical model based on the sample statistics. The obtained statistical structures allowed for the generalized reliability assessment of steel plates, which further enables the comparison with empirical formulations found in rules and in the scientific literature. (EN)


Probabilistic modeling (EN)
Monte Carlo Simulation (MCS) (EN)
Finite Element Method (FEM) (EN)
Buckling strength (EN)
Surrogate modeling (EN)

Greek
English

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)