Πολιτικές για τον τουρισμό μέσα από το πρόγραμμα Ξενία: από το όραμα στην παρακμή: η περίπτωση Α. Κωνσταντινίδη

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πολιτικές για τον τουρισμό μέσα από το πρόγραμμα Ξενία: από το όραμα στην παρακμή: η περίπτωση Α. Κωνσταντινίδη (EL)
Policies for tourism through the Xenia program: from vision to decay: the case of A. Konstantinidis (EN)

Σφακιανάκη, Διονυσία (EL)
Sfakianaki, Dionisia (EN)

ntua (EL)

Διάλεξη
learningMaterial (EL)

2024-04-16T09:03:50Z
2024-01-03


Η παρούσα εργασία διερευνά την υλοποίηση του κρατικού προγράμματος δημιουργίας ξενοδοχειακών καταλυμάτων «Ξενία», ως ένα από τα εργαλεία οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μεταπολεμικά. Έχει σημασία και αποτελεί κρίσιμη στιγμή ιστορικά, πώς ο κρατικός μηχανισμός ενεργοποιήθηκε και λειτούργησε καθολικά, ελέγχοντας το φαινόμενο της ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας αρχιτέκτονες οι οποίοι, αξιοποιώντας τη γνώση τους, παρήγαγαν κτιριακά σύνολα και εγκαταστάσεις για την προσέλκυση τουριστών, αποδίδοντας με αυτά πολιτισμικό χαρακτήρα και ακμή, αποτελώντας χωρικά πρότυπα και ιδέες με διαχρονική ισχύ. Ο τρόπος προσέγγισης εκκίνησε ως επαγωγικά γραμμικός, καταγράφοντας και μελετώντας σχεδιαστικές αρχές σε συγκεκριμένα κτίρια, με ιστορική σειρά, αλλά αναγνωρίζοντας την πυκνότητα ανάγνωσης του τόπου, ερμηνεύοντας τις μορφολογικές προτάσεις και τις αρχές σχεδιασμού. Αναλύονται ακολούθως, οι τρόποι προσέγγισης της σχέσης του ελληνικού τοπίου με το κτίσμα και κυρίως των μεθόδων του Άρη Κωνσταντινίδη, ως ένας επιδραστικός στοχαστής στην θεωρία του σχεδιασμού της Ελληνικής Αρχιτεκτονικής. Οι τρόποι και οι οικοδομικές του αντιλήψεις, καθόρισαν δομές, τυπολογίες και διατάξεις, παραγόμενες με ορθολογισμό και ενταγμένες σε ένα τοπίο με πυκνότητα νοημάτων. Ακολουθεί μια αξιολόγηση και ερμηνεία, αλλά και μια προβληματική της παρακμής αυτών των καταλυμάτων, επιχειρώντας τρόπους αναγνώρισης της πολικότητας ή του προβλήματος. (EL)
This paper investigates the implementation of the state program for the creation of hotel accommodations "Xenia", as one of the tools for economic development of the country after the war. It is important and a critical moment historically, how the state apparatus was activated and worked universally, controlling the phenomenon of development, using architects who, using their knowledge, produced building sets and facilities to attract tourists, giving them cultural character and prosperity , constituting spatial patterns and ideas with timeless force.The approach started as inductively linear, recording and studying design principles in specific buildings, in historical order, but recognizing the density of reading the place, interpreting the morphological propositions and design principles.Next, the ways of approaching the relationship between the Greek landscape and the building and especially the methods of Aris Constantinidis, as an influential thinker in the theory of the planning of Greek Architecture, are analyzed. His methods and building concepts defined structures, typologies and layouts, produced with rationality and integrated into a landscape with a density of meanings. There follows an evaluation and interpretation, but also a problematic of the decline of these accommodations, attempting ways of recognizing the polarity or the problem. (EN)


Μοτέλ (EL)
Ξενοδοχεία (EL)
Καλαμπάκα (EL)
Μύκονος (EL)
ΕΟΤ (EL)
Πρόγραμμα Ξενία (EL)
Άνδρος (EL)
Μεταπολεμικός μοντερνισμός (EL)
Τουριστικά καταλύματα (EL)
Άρης Κωνσταντινίδης (EL)
Kalampaka (EN)
Hotels (EN)
Aris Konstantinidis (EN)
Τourist accommodation (EN)
Postwar modernism (EN)
Mikonos (EN)
Andros (EN)
EOT (EN)
Xenia Program (EN)
Motels (EN)

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.