Η διαδικασία εκπόνησης Διπλωματικών Εργασιών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: Μελέτη περίπτωσης Κλειστής Ομάδας του Facebook

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η διαδικασία εκπόνησης Διπλωματικών Εργασιών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: Μελέτη περίπτωσης Κλειστής Ομάδας του Facebook (EL)

Λούλου, Κωνσταντίνα
Σπανακά, Αδαμαντία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article (EN)

2023-07-07


Η εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία για την επιτυχή ολοκλήρωση της οποίας σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η υποστήριξη των φοιτητών από τον Καθηγητή-Σύμβουλο (ΚΣ), από τους συμφοιτητές τους και από το ίδιο το Ίδρυμα. Υπό το πρίσμα αυτό, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον η επικοινωνία που συντελείται μέσω Κλειστών Ομάδων (ΚΟ) που δημιουργούν οι ίδιοι οι φοιτητές σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook. Στην παρούσα εργασία διερευνάται η διαδικασία εκπόνησης διπλωματικών εργασιών στο ΕΑΠ, αναλύοντας το περιεχόμενο 9.769 μηνυμάτων που ανταλλάχθηκαν σε αντίστοιχη ΚΟ στο Facebook. Μέσα από την εφαρμογή της θεμελιωμένης θεωρίας προέκυψαν έξι κατηγορίες μηνυμάτων που αφορούν σε τεχνικά, διαδικαστικά, ακαδημαϊκά ζητήματα, σε ανταλλαγή απόψεων και συμβουλών, έκφραση συναισθημάτων και ανάρτηση υλικού. Αναδεικνύονται, επίσης, οι απαιτούμενες δεξιότητες, οι ανάγκες και οι δυσκολίες των φοιτητών που εκπονούν διπλωματική εργασία στο ΕΑΠ, ενώ αποδεικνύεται ότι η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας συνιστά μια μοναχική πορεία. Λαμβάνοντας υπόψη και τις πρόσφατες συνθήκες που επέβαλε η πανδημία, καθίσταται σαφές πως η αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων στην οργάνωση και ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης μεταξύ των ίδιων των φοιτητών, αλλά και μεταξύ των φοιτητών και των ΚΣ μπορεί να οδηγήσει ιδρύματα, όπως το ΕΑΠ, στην αναβάθμιση των παρεχόμενων σπουδών τους. (EL)


διπλωματική εργασία (EL)
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
κοινωνικά δίκτυα (EL)
Facebook (EL)

Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Greek

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 19 Αρ. 1 (2023): Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology ; 55-83 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 19 No. 1 (2023): Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology ; 55-83 (EN)

Copyright (c) 2023 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΛΟΥΛΟΥ, ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΑΝΑΚΑ (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)