Investigating practices and perceptions of higher education students concerning the utilization of mobile devices in their studies

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2020 (EL)

Investigating practices and perceptions of higher education students concerning the utilization of mobile devices in their studies (EN)

Voutsina, Lambrini
Athanassopoulos, Stavros
Priovolou, Konstantina
Lavidas, Konstantinos
Lappa, Aggeliki

The present research studies the views of students, of the University of  Patras, according to the use of mobile devices such as smartphones and tablets in the educational process. Answers(of closed and open types questions) of 98 students of various departments of the University of  Patras was concentrated and analyzed. The majority of students own smart devices which they use to communicate with each other and to support their studies. The students perceive various obstacles to using mobile devices as well as problems in their use for academic purposes. Suggestions for the use of mobile devices in the educational process are discussed. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

mobile devices (EN)
higher education (EN)
smartphones (EN)
mobile learning (EN)


Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Αγγλική γλώσσα

2020-01-17


Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)

1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 15 Αρ. 2 (2019); 114-123 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 15 No. 2 (2019); 114-123 (EN)

Copyright (c) 2020 Konstantinos Lavidas, Stavros Athanassopoulos, Konstantina Priovolou, Aggeliki Lappa, Lambrini Voutsina (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.