Διαδραστική απόσταση: Μια συστηματική επισκόπηση

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2020 (EL)

Διαδραστική απόσταση: Μια συστηματική επισκόπηση (EL)

Χαλκίδου, Σοφία
Γασπαρινάτου, Αλεξάνδρα-Άννα

 Περίληψη         Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη της έννοιας της διαδραστικής απόστασης, όπως αυτή περιγράφεται μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης που πραγματοποιήθηκε τόσο σε ελληνόγλωσσες όσο και σε ξενόγλωσσες βιβλιογραφικές πηγές.  Ειδικότερα, η παρούσα επισκόπηση στρέφει το ερευνητικό της ενδιαφέρον στη διερεύνηση των παραγόντων που επιδρούν στη διαδραστική απόσταση που βιώνουν οι διδάσκοντες και οι εκπαιδευόμενοι ενώ παράλληλα δίνεται έμφαση στις σύγχρονες ερευνητικές εξελίξεις γύρω από την μελέτη της έννοιας. Ζητούμενο της παρούσας μελέτης δεν είναι να εξαντληθεί το σύνολο των βιβλιογραφικών αναφορών για τη διαδραστική απόσταση αλλά κυρίως να αναδειχθούν οι  παράγοντες που δύνανται να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της μάθησης μέσα από τη  μεταβολή της διαδραστικής απόστασης. Τα ερευνητικά ερωτήματα στα οποία προσπαθεί να απαντήσει είναι: α)Ποιοι παράγοντες είναι δυνατόν να οδηγήσουν σε μεταβολή της διαδραστικής απόστασης που βιώνουν οι διδάσκοντες και οι εκπαιδευόμενοι που συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως, μικτά αλλά και σε παραδοσιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα; β)Εντοπίζονται διαφορές στη διαδραστική απόσταση που βιώνουν  διδάσκοντες και εκπαιδευόμενοι οι οποίοι συμμετέχουν σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα; γ)Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις μεταβλητές του διαλόγου, της δομής και της αυτονομίας; Αρχικά, γίνεται μια σύντομη αναφορά του θεωρητικού πλαισίου, στη συνέχεια περιγράφεται το μεθοδολογικό πλαίσιο και καταγράφονται συνθετικά τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής επισκόπησης, τα οποία οδηγούν σε χρήσιμα για την εκπαιδευτική διαδικασία συμπεράσματα.  (EL)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

δομή (EL)
διάλογος (EL)
αυτονομία (EL)
διαδραστική απόσταση (EL)


Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Ελληνική γλώσσα

2020-12-30


Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)

1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 16 Αρ. 2 (2020); 67-88 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 16 No. 2 (2020); 67-88 (EN)

Copyright (c) 2020 Σοφία Χαλκίδου, Αλεξάνδρα-Άννα Γασπαρινάτου (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.