Approaches to learning outcomes based on Bloom's taxonomy: theory and practice (full text in Greek)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Approaches to learning outcomes based on Bloom's taxonomy: theory and practice (full text in Greek) (EN)

Πατέλης, Αντώνης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2022-07-08


The aim of this paper was to study the learning outcomes as defined at national level and to develop them as a tool to correlate theoretical - practical learning. In addition, an overview of the basic elements of Bloom's Taxonomy was carried out and the possibility of linking their aspects on the basis of this taxonomy was studied. Finally, it was investigated whether and in what ways the specific learning theory is applied in the Curriculum of the Department of Education Social Work Sciences, in the direction of Primary Education teachers, while forming new challenges in the context of its mission. (EN)


Learning outcomes, Bloom's taxonomy (EN)
Educational Sciences (EN)

ACADEMIA

Αγγλική γλώσσα

HEPNET-UPatras (EN)

2241-1402
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 227-257 (EL)
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 227-257 (EN)
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 227-257 (FR)

https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
Copyright (c) 2022 Αντώνης Πατέλης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.