Cyberbullying in university students: a systematic review of scientific articles on prevention programmes/interventions (full text in Greek)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Cyberbullying in university students: a systematic review of scientific articles on prevention programmes/interventions (full text in Greek) (EN)

Alpochoritis, Christos

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2023-07-18


Cyberbullying, as a social issue, concerns students and the university community to the extent that it is related to the health and academic performance of students. Therefore, it is important to identify factors and interventions to prevent cyberbullying. In the present study, a systematic review was attempted of articles in the Greek and international literature related to programmes/interventions for the prevention of cyberbullying among university students. The main conclusion of the review is the necessity of designing and implementing programs for the prevention of cyberbullying in universities. (EN)


prevention programmes (EN)
Cyberbullying (EN)
university (EN)
students (EN)
systematic review (EN)
Educational Sciences (EN)

ACADEMIA

Αγγλική γλώσσα

HEPNET-UPatras (EN)

2241-1402
Academia; Αρ. 31-32 (2023); 114-140 (EL)
Academia; Αρ. 31-32 (2023); 114-140 (EN)
Academia; Αρ. 31-32 (2023); 114-140 (FR)

https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
Copyright (c) 2023 Christos Alpochoritis (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.