Φτου και βγαίνω και στο Μουσείο Παιχνιδιών πηγαίνω

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Φτου και βγαίνω και στο Μουσείο Παιχνιδιών πηγαίνω (EL)

Χατήρα, Αγγελική

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-12-28


Η αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς για τον άνθρωπο μέσα στο πέρασμα των χρόνων έχει αποδειχθεί αδιαμφισβήτητη. Η επαφή και η γνώση του παιδιού πάνω στην πολιτιστική κληρονομιά γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στην τοπική πολιτιστικήκληρονομιά στον χώρο του σχολείου κρίνεται αναγκαία και ωφέλιμη για τους μαθητές. Τα παιδιά ερχόμενα σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη, την ιστορική συνείδηση και κατανοούν τον όροτης πολιτιστικής ταυτότητας. Ιδίως όταν αυτή η προσέγγιση γίνεται βιωματικά και διαθεματικά, τα παιδιά αποκομίζουν πολλαπλά οφέλη. Η νέα γενιά μαθαίνοντας τις ρίζες του πολιτισμού της, θέτει στερεές βάσεις για τη συνέχιση και την εξέλιξη του πολιτισμού, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε παγκόσμιο. Έτσι, λοιπόν, στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης των μαθητών για την πολιτιστική κληρονομιά υλοποιήθηκετο παρακάτω πολιτιστικό πρόγραμμα, όπου κύριος στόχος του ήταν τα παιδιά να γίνουν μέτοχοι της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, να αλληλεπιδράσουν, να δράσουν, να γνωρίσουν καλύτερα την ιστορία και τον τόπο τους, αλλά και να παίξουν.Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν είχαν ανακαλυπτικό και βιωματικό χαρακτήρα. Επιπλέον, η μεθοδολογία βασίστηκε στην Ανακαλυπτική και ομαδοσυνεργατική μάθηση και ολόκληρο το πρόγραμμα είχε διαθεματικό χαρακτήρα. Τα παιδιά μέσω τουπρογράμματος αλληλεπίδρασαν, κοινωνικοποιήθηκαν και έδρασαν ποικιλοτρόπως. Είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα από τα πιο σημαντικά μουσεία Παιχνιδιών στην Ελλάδα, το Μουσείο Παιχνιδιών, παράρτημα του Μουσείου Μπενάκη, καθώς και τη συλλογή παιχνιδιών που διαθέτει. (EL)


MusEd: Μουσείο–Σχολείο–Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (EL)

2654-1807
MusEd: Μουσείο–Σχολείο–Εκπαίδευση; Τόμ. 3, Αρ. 1 (2023): MusEd (EL)

Copyright (c) 2023 MusEd: Μουσείο–Σχολείο–Εκπαίδευση (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.