Transforming higher education: The democratization of the University and its limits (full text in Greek)

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2022 (EL)

Transforming higher education: The democratization of the University and its limits (full text in Greek) (EN)

Tzagarakis, Stelios
Papadakis, Nikos

Το Πανεπιστήμιο ως θεσμός είναι ίσως ένας από τους παλαιότερους θεσμούς της Ευρωπαϊκής και της παγκόσμιας ιστορίας. «Τα  πρώτα “πανεπιστημιακά ιδρύματα” ξεκινώντας ιστορικά από τα «σχολεία των πόλεων» και την μετέπειτα κάπως διαφορετική εκδοχή τους με την επωνυμία  «studia generalia» -τα οποία για πολλούς μελετητές θεωρούνται ως τα πρώτα πανεπιστήμια της Ευρώπης- έφτασαν εξελικτικά στα universitas (Πανεπιστήμια) (βλ. αναλυτικά Ράσσης 2004)» (Πυργιωτάκης και Παπαδάκης 2015-2016: 35-36). Συγχρόνως, το Πανεπιστήμιο είναι αναντίλεκτα ένα ιστορικό υποκείμενο (και με όρους σφαίρωσης εντός ενός «ουσιώδους ιστορικού δικτύου-πλέγματος», βλ. Tucker 2018: 206), και ως τέτοιο μεταβάλει περιεχόμενο στη διαχρονία (βλ. Πυργιωτάκης 2020: 378). Με βάση και το ευρύτερο συγκείμενο ενίοτε υπόκειται σε μείζονες μετασχηματισμούς.  (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Non-refereed Book Review (EN)

Educational Sciences (EN)


Academia

Αγγλική γλώσσα

2022-03-26


HEPNET-UPatras (EN)

2241-1402
Academia; Αρ. 26 (2022); 83-94 (EL)
Academia; Αρ. 26 (2022); 83-94 (EN)
Academia; Αρ. 26 (2022); 83-94 (FR)

Copyright (c) 2022 Nikos Papadakis, Stelios Tzagarakis (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.