University in the period of the health crisis (COVID-19) and critical reflection on distance education (full text in Greek)

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2022 (EL)

University in the period of the health crisis (COVID-19) and critical reflection on distance education (full text in Greek) (EN)

Γκουνέλα, Κωνσταντίνα

This paper studies aspects of distance education and explores its contribution to educational processes in the evolving period (COVID-19). First, a historical review of the course of distance education is attempted and various implementations of distance education in higher education are presented. Considerations related to the use of distance education during the pandemic and its impact on students and academic staff will emerge. Finally, an introduction to the 'theoretical' debate on the link between distance education and lifelong learning in the context of a globalized society will be provided. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

COVID-19, distance learning, e- learning, blending learning (EN)
Educational Sciences (EN)


Academia

Αγγλική γλώσσα

2022-07-08


HEPNET-UPatras (EN)

2241-1402
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 136-156 (EL)
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 136-156 (EN)
Academia; Αρ. 27-28 (2022); 136-156 (FR)

Copyright (c) 2022 Κωνσταντίνα Γκουνέλα (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.